FANDOM

Kowalski smętnie wpatrywał się w kalendarz. Zaciekawieni Szeregowy i Rico podeszli do niego, a kiedy tylko zobaczyli to, co on, ten pierwszy zadrżał i zaniepokojony chwycił najwyższego pingwina za skrzydło, ten drugi przycisnął do piersi misia, wydając z siebie niezrozumiałe charknięcie.

- Ty sk*wysynu!

Louis z zawrotną prędkością wbiegł do bazy.

- Zaraz cię oduczę żartów, śmieciu jeden!- zagrzmiał Łysy, wpadając zaraz po nim.

Był tak rozgniewany, że nie zdziwiło go nawet to, że Szkot tak łatwo dał się przyprzeć do ściany.

- Daj spokój, Łysol, to tylko niewinny żart- powiedział Louis, częściowo skrywając ironiczny uśmiech.

- W moim towarzystwie za takie żarty kończy się z dziurą w głowie- uciął dresiarz i sięgnął do kieszeni po składak. Odbezpieczył, wymierzył i nacisnął spust, a potem coś zarzęziło i pistolet nie wystrzelił.

- O nie! Wszystko wybaczę, tylko nie dotykania mojego składaka!- wrzasnął Łysy, słusznie odgadując kolejny żart Louisa.

Z braku laku chwycił swój kij bejsbolowy, zamachnął się i nie wiadomo, jak by się to dla Szkota skończyło, gdyby nie interwencja Kowalskiego, który, zniesmaczony przekomarzaniem się tej dwójki, nie wytrzymał:

- Wstydzilibyście się! Takie rzeczy w takiej chwili!

Obaj zastygli w bezruchu i spojrzeli na niego zdziwieni.

- Jakie rzeczy?- zapytał Łysy.

- W jakiej chwili?- dodał Louis.

- Dziś mija piąty dzień, odkąd szef wyruszył na samotną misję. Do tej pory nie wrócił- wyjaśnił dramatycznie Szeregowy, a Rico zawtórował mu równie dramatycznym bełkotem.

- Całkiem możliwym jest, że stało mu się coś poważnego. Rozpatrzmy wszystkie opcje- Kowalski chwycił notatnik i ołówek.- Opcja pierwsza: zaszlachtowanie...

- Daj spokój!- przerwał mu Louis.- Na pewno nic mu nie jest. Chociaż nie jest najmłodszy, to jeszcze całkiem sprawny z niego facet. Co prawda nie tak sprawny jak ja, ale krzywdy sobie nie da zrobić.

Popatrzył na Łysego, spodziewając się u niego potwierdzenia. Ale dresiarz zamyślił się.

- W jednym masz rację, Kowalski: nie można czekać- odezwał się po chwili, a wszystkich zaskoczyła powaga w jego głosie.

- Co masz na myśli?

- Kilka nocy temu, kiedy wy spaliście, Skipper porozmawiał ze mną. Wypił trochę wódki na odwagę i powiedział mi, że misja powinna zająć mu dwa dni, a jeśli nie wróci po czterech, muszę po niego iść.

- A gdzie on jest?- zapalił się sceptyczny dotąd Kowalski.

Łysy skrzywił się.

- Nie mogę wam powiedzieć, bo będziecie za mną leźć.

- No chyba nie myślisz, że dasz sobie radę sam?

- To zadanie dla jednej, maks dwóch osób. Po pierwsze- pięć narobi za dużo burdelu i hałasu, po drugie- ktoś musi zostać w zoo na wszelki wypadek.

- Dlaczego szef miałby akurat tobie powierzyć taką informację? Czemu mam ci wierzyć?- dopytywał nieufnie Kowalski.

- Temu- Łysy pokazał mu składak.

- Twój pistolet chyba był zepsuty.

- Masz rację- BYŁ. Zdążyłem go naprawić- odparł Łysy (faktycznie, na co nikt nie zwrócił uwagi, podczas całej rozmowy manipulował przy składaku) i dla potwierdzenia tych słów wystrzelił, rozbijając pociskiem w drobny mak wazon stojący na stole.- Plan jest taki: ja idę po Skippera, wy zostajecie tutaj. Rico- zajmij się nimi.

- A dlaczego właśnie on?!- zapytał Kowalski.

- Ty jesteś przemądrzały, a młody- zbyt wrażliwy. O tobie nawet szkoda wspominać- zwrócił się do Louisa, który przez cały czas przyglądał mu się z sarkastycznym uśmiechem.- Rico myśli najrozsądniej z was wszystkich.

Polak był już przy włazie, kiedy zatrzymał go głos mającego jeszcze ostatnią nadzieję stratega:

- Jesteś pewny, że poradzisz sobie sam? Nie potrzebujesz wsparcia? Partnera?

Łysy zlustrował wzrokiem swoich towarzyszy. A potem westchnął ciężko, wbijając wzrok w Louisa.

Szkot uśmiechnął się ponownie. Nie sprzeciwiał się samotnej wyprawie dresiarza tylko dlatego, że od samego początku wiedział, jaki będzie finał.

Następna strona >>

Więcej z Fandomu

Losowa wiki