FANDOM

Brona - pingwinia partyzantka, została wymyślona przez HUSSARYA33, jedna z głównych bohaterek serii Pingwiny z Podziemia.

Wygląd

Brona jest mniej więcej wzrostu Skippera. Ma blond włosy związane w dwa warkocze i błękitne oczy. Ogólnie jest całkiem ładna. Na lewym ramieniu nosi biało-czerwoną przepaskę z literami BCh. Posiada pistolet maszynowy MP 38, a przez ramię ma przewieszoną sporą torbę, w której ma prawie wszystko.

Opis

Brona dorastała na wsi, wśród chłopów. Nie była powiązana z żadną opcją polityczną ani żadnym krajem - po prostu była tutejsza. Brona w spokoju dorastała obok wojen, rozruchów społecznych, zamachu stanu oraz skrajnych ideologii ze wschodu i zachodu. Nawet pamiętny wrzesień 1939 zdawał się nie być jakimś wielkim przewrotem w jej życiu. Państwo, z którym się nie identyfikowała, prowadziło wojnę z jakimś innym i do tego jeszcze gdzieś daleko. Tak przynajmniej myślała do czasu. Jednak tego poglądu nie zmieniły dywizje Wehrmachtu ani Robotniczo-Chłopskiej Armii Czerwonej, tylko frakcja Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów powiązana ze Stepanem Banderą [1]. Ukraińcy, prowadząc działania dywersyjne na tyłach polskich wojsk, napadli na jej rodzinną wieś. Bronie cudem udało się uciec, jednak straciła wszystkie ważne osoby w swoim życiu - rodziców, dziadków, rodzeństwo, chłopaka, przyjaciółki, psa, ulubioną krowę. Brona zaszyła się w lesie, gdzie po jakimś czasie znalazł ją sierżant Orka z Batalionów Chłopskich. Dziewczyna, szukając jakiegoś zajęcia, wyprosiła dołączenie do nich. Jednak Brona chciała walczyć w pierwszej linii za, jak wtedy twierdziła, ojczyznę, czymkolwiek ona jest [2], natomiast reszta grupy chciała zrobić z niej sanitariuszkę albo łączniczkę. Orka chwilowo rozwiązał ten konflikt brakiem broni oraz dostatecznego wyszkolenia, ale nie był w stanie odmówić dziewczynie ćwiczeń. Brona robiła szybkie postępy, jednak cały czas dużo jej brakowało do poziomu reszty oddziału. Mimo to, po kolejnej akcji, dziewczyna wyprosiła jeden ze zdobytych pistoletów. Brona w czasie następnej misji została oddzielona od reszty grupy i trafiła na polanę, gdzie właśnie przebywała reszta jej przyszłej drużyny: Sęp, Piorun i Biały.

Brona jest bardzo wesoła, jednak maskuje tym swoją osobistą tragedię. która czasami przebija się na wierzch. We wczesnym okresie miewała także myśli samobójcze. Jej optymizm bywa zaraźliwy. Z początku słabo strzela, jednak szybko robi znaczne postępy. W drużynie po prostu stara się pomóc we wszystkim albo przynajmniej nie przeszkadzać. Często także odpowiada za dywersję.

Relacje

Z Sępem

Na początku widać było, że wpadła mu w oko, ale Brona subtelnie, lecz stanowczo dała mu do zrozumienia, że nie chce żadnych romansów. Jednak mimo to Sęp często jej pomagał, a razem z Białym ją polonizował. Udało im się zostać przyjaciółmi. Z czasem jednak Brona doszła do wniosku, że coś do niego czuje.

Z Piorunem

Między Broną i Piorunem nie było specjalnych relacji. Jednak i tak członek Armii Ludowej miał z nią najlepsze stosunki z całej drużyny.

Z Białym

Bardzo się polubili. Biały, tak jak Sęp, często jej pomagał. We dwójkę ją też uparcie polonizowali.

Cytaty

  • Panie kapitanie, mógłby pan coś, by to mogło dalej pif-paf?

Galeria

Przypisy

  1. tzw. banderowcy, od 1940 istniejący jako oddzielna organizacja - OUN-B
  2. Miała nadzieję, że ją Niemcy zastrzelą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki