FANDOM

53 Eskadra Myśliwska zwana także Eskadrą Wiatrów - jedna z eskadr myśliwskich Sił Powietrznych Konfederacji Północnoamerykańskiej, pierwsza wyposażona w myśliwce atmosferyczno-kosmiczne F-55 Solarwind. Jest ona jedną z najbardziej elitarnych formacji, głównie ze względu na pewne trudności związane z pilotowaniem tego samolotu, gdyż on podczepia się bezpośrednio do mózgu. Dlatego też wszyscy członkowie mają widoczne z tyłu głowy małe rany po igłach.

Skład

W skład eskadry wchodzi 12 pilotów, z których wszyscy są pingwinami. Eskadra dzieli się na 3 klucze po 4 samoloty w każdej. Jest także jedną z niewielu eskadr lotniczych w Konfederacji, w której piloci ponadawali sobie różne pseudonimy zamiast jednego słowa oznaczającego eskadrę i numeru oznaczającego kolejność, tak jak na przykład Łotr 1.

Klucz 1

  • Eric Tornado - dowódca eskadry
  • Milla Wichura
  • Johnny Huragan
  • Lester Sztorm

Klucz 2

  • Andrew Tajfun - zastępca dowódcy
  • Cornelia Bryza
  • Alistair Cyklon
  • Clement Powiew

Klucz 3

  • Michel Pasat
  • Jan Halny
  • Iris Nina
  • Kevin Monsun

Siedziba

Eskadra Wiatrów wchodzi w skład 5 Skrzydła Lotniczego Strategicznego, w czasie pokoju stacjonującej w bazie 25 w okolicach Nowego Jorku i Waszyngtonu, w czasie wojny przenoszonej w konfederackie lub sojusznicze bazy bliżej linii frontu tam, gdzie jest potrzebna.

Wyposażenie

Mysliwiec.jpg

F-55 Solarwind (bez uzbrojenia podwieszanego)

Eskadra Wiatrów w momencie sformowania posiadała najnowocześniejsze myśliwce w Siłach Powietrznych Konfederacji Północnoamerykańskiej - F-55 Solarwind zdolne do lotów w atmosferze oraz przestrzeni kosmicznej. Dzięki specjalnym dyszom do lotów kosmicznych oraz reduktorom masowym są bardzo zwinne - mogą w mniej niż sekundę zmienić kierunek lotu o 90 stopni - a połączone silniki odrzutowe i rakietowe pozwalają rozwinąć w atmosferze prędkość Mach 50 (ok. 17 km/s), ponieważ jest większa od II prędkości kosmicznej, więc są w stanie opuścić ziemską orbitę i polecieć dalej w kosmos - na Księżyc, Marsa i gdziekolwiek, gdzie tylko zapasy paliwa i tlenu wystarczą.

Ciekawostki

  • Wszyscy piloci mają pseudonimy od nazw rodzajów wiatrów, od czego wzięła się potoczna nazwa eskadry.
  • W trzecim kluczu żaden pilot nie pochodzi z Konfederacji. Michel, Jan i Kevin pochodzą z innym państw Sojuszu - kolejno Rzeszy, Unii i Australii, natomiast Iris jest uchodźczynią z terenów Syndykatu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki