FANDOM

<< Poprzednia część

Czwarta sekunda. Co będzie lepsze: przyjęcie uderzenie w zbroję czy unik? Zbroja POWINNA to wytrzymać, ale prawie na pewno zostanie ogłuszony. Natomiast unik może się nie udać. Zdecydował. Piąta sekunda. Szykuje się do skoku. Piąta sekunda. Skok. Piąta sekunda. Uderzenie w podłogę. Piąta sekunda. „Jak to dobrze, że mam tak zaawansowany chronomanipulator” – pomyślał. „Tylko szkoda, że nie mogę wchodzić w interakcję z innymi przedmiotami. Bym na poczekaniu załatwił całą armię Cyberkucy” – dodał w myślach. Szósta sekunda. Wyłączył manipulator czasowy. Skutki pierwszej Cyberkuczej salwy nie były straszne. Cerper lekko ranny w ramię, Gladus lekko oszołomiony, jeden z Cyberkucy trafiony rakietą, drugi granatem. Roboty zaczęły proces przeładowania broni. KOS-owcy przeszli do natarcia. Jak poprzednio, wszędzie się walały się kawałki metalu. Tym razem wszystkie Cyberkuce zostały zniszczone.

- To gdzie teraz? – spytał się Gladus, jednak nikt nie był w stanie mu odpowiedzieć, gdyż z końca korytarza wyszły kolejne Cyberkuce. Miały jasnozielone zbroje oraz karabiny laserowe. Maszerowały w idealnych szeregach po czterech. Więcej się nie zmieściło w wąskim przejściu. Cała formacja przypominała starogrecką falangę lub starorzymski legion. Było ich sześćdziesiąt. Na ich widok Rody One i Spacewalker wyszli do przodu. Luke, Geralt, Gladus i Altor chcieli iść za nimi, ale zostali powstrzymani gestem dłoni. Zakonnicy włączyli swoje miecze oraz trzymali je w pozycji obronnej. Cyberkuce doszły na swoje pozycje i rozpoczęły ostrzał laserowy. Rody One i Spacewalker zablokowali pociski swoimi mieczami. Lasery zostały odbite i większość z nich uderzyła z powrotem w Cyberkuce rozwalając je. 

- Wy… jak… to było super – rzekł Geralt.

- Nie mogliście tak zrobić z innymi? – dopowiedział Luke.

- Niestety, miecz plazmowy odbija tylko pociski laserowe lub plazmowe. Inne materiały po prostu tnie – wyjaśnił Rody One. 

- A skąd wiedzieliście, gdzie uderzyć? Przecież pociski plazmowe są bardzo szybkie – Luke nadal nie dowierzał.

- Nasza moc umożliwia nam nieznaczne spojrzenie w przyszłość oraz zapewnia doskonały refleks. Dzięki temu…

- Obawiam się, że nie mamy czasu na wykłady – przerwał mu Altor. – Za chwilę może pojawić się ich więcej.

- Nie mów mi tu, że stchórzyłeś – ironicznie odparł Geralt.

- Przecież i tak prowadzę. Zniszczyłem 106 Cyberkucy.

- A ja 183. – Geralt chwalił się wynikiem. 

- Kiedy tyle zabiłeś? – zarówno Gladus, jak i Altor niedowierzali, ale tylko tego pierwszego było stać na jakiś komentarz.

- Wtedy, kiedy nas uśpili, a potem Equus chciał nas przesłuchać. Wracając do was spotkaliśmy niemałą grupkę.

- Niech ci będzie – odparł Gladus. – A teraz w drogę – dodał w nadziei, że nikt go nie zapyta o wynik. Tym bardziej, że pozbył się „tylko” 92. 

Następna część >>

Więcej z Fandomu

Losowa wiki