Fandom

Fanfik użytkownika Hussarya33 cz. 39

1099stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzednia część

ŚWIĄTYNIA

Podróżnicy szli dalej przez niezbadane korytarze. Właściwie, to nie szli, tylko się powoli przesuwali do przodu, by zbytnio nie wyprzedzić Cerpera starające go się znaleźć coś ciekawego w naściennych zapiskach.

- Masz coś? – zapytał się Krex. 

- Niestety, same opisy historii i mitologii, ale wszystko strasznie zmieszane. Hmm… to wygląda ciekawie…

- Co wygląda ciekawie? – dopytywał się podróżnik.

- Piszą tu coś o 3 straszliwych próbach: „boskim oddechu”, „boskiej drodze” i „boskim skoku”.

- A jest jakiś opis czy coś w ten deseń?

- Jeszcze nie doczytałem… - Cerper zagłębił się w lekturze – Piszą coś, że „oddech przejdzie tylko człowiek skruszony”, ale co to znaczy, to nie wiem. Drogę „wskazuje imię Najwyższego”, a skok trzeba wykonać z głowy jakiegoś zwierzęcia, ale rozczytanie nazwy to robota na dłuższe posiedzenie, a na to nie ma czasu. Wygląda jakoś tak – wskazał piktogram przedstawiający stworzenie podobnego do lwa z parą wielkich skrzydeł.

- No to już wiemy, czego szukać. Ale o co chodzi z „oddechem” i „drogą”? – zamyślił się Zheng.

- Wiecie co, ja sprawdzę co i jak na miejscu. – Geralt poszedł dalej. Nagle usłyszał za sobą krzyk Chińczyka:

-PADNIJ!!!

- Że co? – zdziwił się Geralt, ale wykonał polecenie. Zaraz po tym powietrze przecięło wielkie ostrze. – Skąd wiedziałeś? – dodał.

- Było napisane, że „przejdzie tylko człowiek skruszony”. A tacy kłaniają się przed bóstwami.

- I ty to rozgryzłeś przez pół minuty?

- A co, widziałem na filmie niby? – odpowiedział Zheng. – Uważajcie na głowy – dodał w kierunku reszty. Wszyscy praktycznie przeczołgali się pod strefą ruchomego ostrza. 

- Ale oni naprawdę nazwali to oddechem? – Altor skierował to pytanie do Cerpera. – Myślałem, że będą jakieś trujące gazy, ale ostrze?

- Raczej na pewno był oddech. – zdecydowanie odpowiedział czarodziej. – Piktogramy tego typu przeważnie oznaczają oddech, wiatr lub wodę, ostatecznie fale. Ale tylko oddech leżał w kontekście.

- Dobra, dobra. Po prostu to dziwnie nazwali, albo chcieli, by myliło. Ale pewnie nigdy się nie dowiemy. 

- To co było następne? Droga?

- Tak, Zheng, jakieś pomysły na to? – zapytał się czarodziej.

- Zobaczę ją, to powiem. Ale pewnie coś wymyślę. – odparł zapytany. Kilka metrów za pułapką z ostrzem znajdowało się pomieszczenie z podłogą pokrytą różnego rodzaju symbolami. 

- Cerper, to jaka była ta wskazówka? – Zheng chciał się upewnić.

- Drogę ma wskazać imię najwyższego. Ale to był tylko jeden piktogram, a tego nie da się przejść na raz. Chyba że chodzi o całą tytulaturę, ale to muszę się dokładnie przyjrzeć. – Cerper patrzył na piktogramy. Wykonał krok na jeden z symboli. Podłoga zapadła się pod jego ciężarem.

Następna część >>

Więcej z Fandomu

Losowa wiki