Fandom

Fanfik użytkownika Hussarya33 cz. 5

1102strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

<< Poprzednia część

PARYŻ, WIELKA RZECZPOSPOLITA POLSKA.

Lądowisko w Paryżu zawsze tętniło życiem. Statki lecące do Wielkiej Rzeczpospolitej przeważnie zatrzymywały się właśnie tam. Jednak samo miasto – dawniejsza stolica kultury, sztuki, mody i Francji – obumarło. Zniszczone w czasie wojny polsko-europejskiej, a później nikomu się nie spieszyło z odbudową. W sumie i tak już nie było czego. Kulturalnie miasto zostało zniszczone jeszcze przez Republikę Francuską. Największe skarby kultury zostały sprzedane przez rząd, by załatać dziurę budżetową Portugalii, a Wieżę Eiffla przetopiono na czołgi. Polacy natomiast stolicą tego okręgu uczynili Awinion. Obecnie Paryż był tylko lądowiskiem i budynkami usługowymi. Jednak zapewniało wszystko, co przybyszowi mogło być potrzebne. Całe miasto – a właściwie fragment drogi od lądowiska do Berlina – była usłana różnej maści i klasy sklepikami i hotelami. Jeżeli tylko miałeś dość pieniędzy, to mogłeś tam kupić wszystko – zaczynając od frytek, poprzez ubrania i broń kończąc aż na statku kosmicznym. Samo lądowisko było podzielone na 3 części – publiczną, rządową i wojskową, chociaż ci ostatni woleli korzystać z mniej znanego brukselskiego. Jednak granice między dwoma ostatnimi się zacierały – Naczelnik Państwa Polskiego był równocześnie najwyższym dowódcą wojskowym, a statki wojskowe często osłaniały pojazdy rządowe. Nikogo więc nie zdziwił uzbrojony po zęby eskortowiec podchodzący do lądowania w części rządowej. Tuż za nim wylądował pojazd z Chrystalii, który wywołał większe zainteresowanie – w końcu aż nazbyt typowe latające spodki nie są tak częstym widokiem, jak można by się spodziewać. Jednak jeszcze więcej uwagi ściągnęli jego pasażerowie. Ziemianie po raz pierwszy mogli zobaczyć Kryształowca. Miał wzrost około 50 cm. Wyglądał na strasznie zgarbionego, ale zapewne taka jest cecha gatunku. Na plecach miał masę wyrostków wyglądających jak kryształy. Skóra była niebieska i lśniąca. Pasażerowie obu statków skierowali się w stronę miasta. Trzeba było coś zjeść, zatankować, tym bardziej, że statek Kryształowców nie był w najlepszym stanie. Kapitan Grześkowiak – wysoki, dobrze zbudowany mężczyzna z czarnymi włosami i wąsem w ciemnych okularach – oprowadzał dyplomatów po mieście i starał się reagować na wszelkie ich prośby. Jak się okazało, znał to miasto jak własną kieszeń. Po jakiejś godzinie wszystko załatwili – jedzenie, paliwo, naprawy, nawet przewodnik po Ziemi – dyplomaci chcieli uniknąć blamażu przed przywódcami. Spotkanie też zostało umówione – 17.00 w Warszawie. Wprawdzie były jeszcze dwie godziny, ale Warszawa zawsze była zakorkowana. Obydwa statki odleciały z Paryża i skierowały się na wschód – do serca Wielkiej Rzeczpospolitej Polskiej. Do Warszawy.

Następna część >>

Notka autora

Tą właśnie częścią rozpoczęliśmy fragment pozbawiony większej akcji, jednak jest on ważny z punktu widzenia fabuły, więc mimo wszystko postarajcie się go przeczytać. Jednak po tych 2-3 częściach mam napisaną porządną akcję... Cierpliwości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki