Fandom

Gildia Krakowska

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Gildia Krakowska - jedna z narodowych gildii Bractwa Mroku, z siedzibą w Krakowie, dowodzona przez Eugeniusza Pomorskiego. Julius Flavius

Historia

Gildia jest jedną z najmłodszych w Europie, została założona w roku 1543, początkowo w Poznaniu. Pierwszym liderem Gildii był Stanisław Karol Leszczyna, który rozwinął siatkę agentów na całe ówczesne terytorium Królestwa Polskiego. Gdy Unia Lubelska weszła w życie, siedziba została przeniesiona do Lublina, aby objąć wpływami również wielkie połacie Rusi Kijowskiej [1] Jednakże, w roku 1587, na polecenie nieznanego bliżej Szweda ze snopkiem zboża na herbie jego muszkieterzy zaatakowali siedzibę Bractwa, ponosząc jednak straszliwą porażkę. Gdy ten Szwed został królem Rzeczpospolitej, postanowił przenieść stolicę do Warszawy [2], a Gildia w ramach Programu Wku*wiania Wazy, w rok po przeniesieniu stolicy [3] ustanowiła siedzibę w Krakowie, wynajmując kawalerkę od Haythama ładny budynek tuż pod Wawelem. [4]. Szybko przy użyciu pieniędzy zdobytych nieuczciwie dokonali wielkiej rozbudowy terenu w promieniu kilometra od swojej siedziby. Rozbudowa przejawiała się głównie przez budowę kościoła katolickiego i domu powszechnej szczęśliwości [5] obok, na co ludzie wracający z kościoła reagowali wybuchami radości i zwiększali PBB [6] Bractwa Mroku, wydając tam fortunę. W krótkim czasie Gildia rozszerzyła swoje wpływy, stając się jedną z największych w Europie.

Zasięg

Gildia ma w swojej kontroli tereny:

  • Korony Królestwa Polskiego
  • Wlk. Księstwa Litewskiego [7]
  • Inflant Szwedzkich
  • Śląska
  • Pomorza

Skład Gildii

  • Mistrz Eugeniusz Pomorski (Eugen von Pommern), strateg oddziału, negocjator i dyplomata. Ranga - 8/10
  • Stefan Różewicz, jeden z zamachowców, używający szabli i pistoletu. Ranga - 7/10
  • Ludwig Badeńczyk, kolejny z zamachowców, używający jedynie ukrytego ostrza i karabinu. Ranga - 7/10.
  • Hubert Zgrzebniok, jeszcze jeden zamachowiec, używający dwuręcznego topora i noża. Ranga - 6/10.
  • Bohdan Budionnyj, ostatni z grupy zamachowców, walczący dwoma szablami. Ranga - 6/10.
  • Parunastu innych osób, które mają rangę poniżej 6 i nie chciało mi się ich wypisywać.

Przypisy

  1. Czyli Ukrainy dla tych, którzy nie uczyli się geografii historycznej...
  2. Żeby mieć bliżej do kraju, by móc wpadać na herbatkę do Sztokholmu
  3. Czyli dla nieuków 1597
  4. Pod latarnią najciemniej
  5. czyt. burdel
  6. Produkt Bractwa Brutto
  7. Dla nieuków - Białoruś i Litwa naraz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki