Fandom

Haytham Convalie

1099stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Haytham Edward Convalie - jaguar, wielki mistrz Zakonu Zrozumienia, najbardziej wpływowa osoba w całej Europie uniwersum Animantibus. Julius Flavius.

Historia

Haytham urodził się 21 marca 1596 roku, w ubogiej, mieszczańskiej rodzinie w Londynie. Po ukończeniu szóstego roku życia, zaczął się szkolić w walce wręcz i nauce. Szybko nauczył się po mistrzowsku walczyć mieczem, równie szybko nauczył się czytać i pisać. Mimo to, nie miał perspektyw - jego rodzina została wyrzucona z kamienicy i zamieszkała w przytułku. Chcąc uciec z biedy, ożenił się z przedstawicielką klasy średniej Caroline Chrislane. Ich małżeństwo ułożyło się w miarę szczęśliwie, lecz ambitny jaguar nie mógł usiedzieć w mieszkaniu. Jako dorosły człowiek (w wieku 25 lat) był mistrzem w walce mieczem, akrobacji i dyplomacji. Wpadł na genialny pomysł - zostanie piratem! Dołączył do załogi korsarskiego statku Saint Christopher, gdzie jeszcze pierwszego dnia stał się kapitanem - wykorzystał arogancję poprzedniego kapitana i pokonał go w pojedynku.. Przez 10 lat trząsł całymi Indiami Zachodnimi, zdobywając ogromną fortunę. Wiedział, że wystarczy mu to na całe jego życie i jeszcze dalej, więc przyjął amnestię z rąk gubernatora Jamajki. Wrócił do Anglii w wieku 36 lat, gdzie został członkiem Zakonu Zrozumienia. Wtedy też czekała na niego niespodzianka. Jego żona, powiła syna 5 miesięcy po jego wyjeździe. A druga niespodzianka, była dla niego równie dobra. I to nie byle jaka! Został w Zakonie mistrzem loży angielskiej! Gdy stary mistrz Ludovici Bernadelli zmarł w tajemniczych okolicznościach z wielką siekierą w głowie, Haytham jako sędzia wydał werdykt: samobójstwo. (Tak, wiadomo że to nie mogło być samobójstwo, ale kto kwestionuje jego zdanie? Chodzą plotki, że sam rozkazał zabić swojego mistrza) Został prawie jednogłośnie wybrany Wielkim Mistrzem Zakonu Zrozumienia. Na stanowiskach ustanowił swoich popleczników, o talencie większym (Ioannes Pitcorn, Barnim von Koslin, Carolus Leeth) lub persony o nieprzydatnych na ich stanowiskach cechach (Giuseppe Borja, Rembrandt van Dom, Johann Bideol). Dla niepoznaki jego działalności, oficjalnie pracuje w angielskiej marynarce jako lord admirał - dowódca całej floty brytyjskiej.

Rodzina

Jego rodzina jest dosyć spora. Haytham ma 5 dzieci. Pierworodny syn, 19 letni Charles Jacob Convalie jest jego oczkiem w głowie, ma cechy bardzo podobne do ojca, lecz jest nieco mniej sprytny, choć nie mniej inteligentny i silny. Młodszy syn, 17 letni James Edward Convalie fascynuje się tylko okrętami, bronią i polityką. Najmłodszy syn, ma 14 lat i nazywa się Louis Frederick Convalie - i jak na złość matce, będącej stateczną matroną, jest... gejem. Obie córki (bliźniaczki) są za małe, aby coś o nich powiedzieć - mają po dwa lata i nazywają się odpowiednio Tessy Mary Convalie i Anne Caroline Convalie. Rodzina jest w miarę zwarta i szczęśliwa, chociaż powoli Charles stara się wkręcić do Zakonu.

Charakter

Haytham jest niezwykle sprytny i inteligentny, a co za tym idzie ma wiele cech pochodnych. Prócz tego jest niezwykle flegmatyczny i uprzejmy. Te cechy pozwalają mu omamić większość osób jakie spotka. Prócz tego jest dosyć zarozumiały i pyszny, lecz tylko w miarę jego potrzeb - nigdy nie jest pyszny w momencie, gdy to mu się nie opłaca.

Umiejętności

Haytham jest mistrzem w akrobatycznej walce wręcz i szermierce. W walce wręcz mało kto potrafi chociaż przez minutę przetrwać starcie z nim. Prócz tego, jest dobrym kapitanem statku (w sumie pół życia przesiedział na okręcie jako kapitan). Z umiejętności mniej militarnych, umie dobrze czytać i pisać, oraz manipulować innymi. Niezwykły spryt, którym się charakteryzuje jest słynny w całym Zakonie.

Wygląd i wyposażenie

Haytham jest dosyć wysoki, ma czarną barwę sierści i niebieskie oczy. Zazwyczaj nosi bujną, długą perukę w kolorze ciemnobrązowym. Jego wyposażenie i ubiór są różne, dobierane w zależności od okazji:

  • wizytowy i na ważniejsze okazje - długa, brązowa peruka, trójgraniasty kapelusz z orlim piórem i wstążką w kolorze karmazynowym ozdbioną symbolem Zakonu Zrozumienia, karmazynowa koszula ze złotymi guzikami, niebieskimi wyłogami i kołnierzem, niebieski krótki płaszcz wyszywany złotymi nićmi, krótkie brązowe spodnie, białe pończochy, pantofle ze złotymi klamrami
  • strój polowy - brązowy kapelusz z orlim piórem , płowoniebieski kaftan ze złotymi guzikami i czerwonymi wyłogami, niebieskimi spodniami do kolan i wysokie buty do kolan, zaś na to wszystko narzuca płaszcz podszyty gronostajami i z czerwonym podszyciem.
  • strój incognito - płowy kaftan, czerwona koszula, krótkie brązowe spodnie i długie buty.
  • strój używany dawniej jako pirat - zdobiona czerwona koszula, długie spodnie do kostek, wysokie buty, zaś na wierzch ubiera skórzany, gruby kaftan.

Jego wyposażenie do walki jest bardzo różnorodne. Wprawdzie przy stroju wizytowym nosi jedynie rapier i ukryte ostrza, przy stroju polowym dodatkowo dwa pistolety, a przy stroju incognito jedynie ukryte ostrza. Strój pirata jest bardzo pełnie uzbrojony. Nosi dwa miecze, osiem pistoletów, dmuchawkę, kilka bomb dymnych i granatów, dwa ukryte ostrza i garłacz.

Ciekawostki

  • Jako pirat, napadał tylko na statki hiszpańskie i brytyjskie. Francuskie i holenderskie zawsze oszczędzał.
  • W młodości był typowym zabijaką - utemperował się dopiero jako kapitan.
  • Niezwykle nie lubi Hiszpanów.
  • Jego ulubioną potrawą jest dzik gotowany na winie w sosie pieczeniowym.
  • Mimo, że odciął się od swej pirackiej przeszłości, często nosi swój piracki strój.
  • Jego ukryte ostrze zdobył jeszcze jako młody pirat, zabijając asasyna w walce wręcz.
  • Jest dobrym akrobatą, raz na oczach wszystkich członków zjazdu Zakonu wszedł na dach Bazyliki Świętego Piotra i z iglicy zeskoczył na ziemię, do stosu siana.
  • Jest właścicielem Jabłka Edenu i Pastorału Adama - dwóch artefaktów pozostawionych przez tajemniczą cywilizację istniejącą na Ziemi przez innymi gatunkami. Jabłko, pozwala mu kontrolować kilkanaście umysłów, co daje mu możliwość manipulowania innymi. Z kolei Pastorał, to bardzo specyficzne urządzenie, pozwalające mu przechodzić w przyszłość i w przeszłość do 500 lat - co faktycznie pozwala mu poruszać się w czasie. (Może przyszłość i przeszłość jedynie biernie obserwować, nie może jej zmieniać)

Galeria

Artykuł na medal-ikonka.png

Ten artykuł dostał wyróżnienie od Pingwiny z Madagaskaru FanFakty Wiki w głosowaniu na medal.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki