Fandom

Hegemonia Wschodnia

1103strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Hegemonia Wschodnia - fikcyjne państwo pojawiające się w fikcji HUSSARYA33.

Geografia

Hegemonia Wschodnia zajmuje wielkie połacie terenu Azji Wschodniej i Południowo-wschodniej, od Wyżyny Tybetańskiej do Półwyspu Koreańskiego i Indochin. Pod kontrolą Hegemonii Wschodniej znajdują się jeszcze wyspy japońskie.

Historia

Po Ucieczce

Po Ucieczce ludzkości na świat spadło widmo chaosu. Pozbawione kontroli gatunku ludzkiego zwierzęta zaczęły rywalizować o spuściznę po nich. Wprawdzie w różnych miejscach przebiegało to inaczej, na przykład w Ameryce Północnej istniały świetnie zorganizowane struktury pingwinich komandosów niezależne od ludzi, jednak w Chińskiej Republice Ludowej stanowiły one tylko dodatkowe oddziały służb, o których wiedziało jedynie kierownictwo partii i najwyżsi dowódcy. Nawet inni zwierzęcy mieszkańcy ChRL nie wiedzieli o tym i nie wierzyli ich zapewnieniom. Szczególnie że wszędzie pojawiali się inni kandydaci na nową władzę. Ze specyficzną strukturą demograficzną wiązała się także realna szansa na utracenie pustyni Gobi oraz Tybetu. I tak Chiny trwały w niepewnym zawieszeniu między wojną domową a secesją, aż w 14 roku po Ucieczce z misją stabilizacyjną przybyły wojska nowopowstałej Konfederacji Północnoamerykańskiej. A ponieważ nic tak nie jednoczy, jak wspólny wróg, wszystkie frakcje walczące o spuściznę jednej z najstarszych cywilizacji, w miesiąc doszły do porozumienia, tworząc wspólny rząd.

Zawiązanie Bloku

Hegemonia Wschodnia szukała partnerów do wspólnej zemsty na Konfederacji. I szybko się okazało, że nie jest w tym osamotniona. Najbliższym potencjalnym sojusznikiem okazał się Związek Sowiecki - zawiązany pod przywództwem Rosji sojusz państw socjalistycznych, także wrogo nastawione względem Konfederacji.

Gospodarka

Hegemonia Wschodnia oficjalnie jest państwem socjalistycznym, jednak w gospodarce działają systemy wolnorynkowe. Jest także najszybciej rozwijającą się gospodarką świata, dzięki dostępowi do taniej siły roboczej i innych aspektów atrakcyjnych dla zagranicznych inwestorów, szczególnie z terenów Syndykatu, i mimo zawirowania związanego z Ucieczką i dalekowschodnią wojną domową, które wyniszczyły te tereny od środka, w momencie wybuchu Pierwszej Wojny gospodarczo Hegemonia Wschodnia ustępowała jedynie Konfederacji.

Blok

Hegemonia Wschodnia razem ze Związkiem Sowieckim zawiązała Blok w czasach jeszcze przed Pierwszą Wojną. Pierwotnie był to sojusz skierowany przeciwko Konfederacji i jej polityki zagranicznej związanej z wciskaniem swojego nosa w sprawy innych. W czasie Pierwszej Wojny do Bloku dołączyło Cesarstwo Dekańskie. Po zakończeniu działań wojennych do Bloku coraz bardziej zbliżało się Imperium Szwedzkie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki