Fandom

II Wojna Urańsko - Neptuńska

1091stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

II Wojna Uranu z Neptunem - kosmiczny konflikt zbrojny, trwający od 17 stycznia (czasu południka zerowego Ziemii) 2013 roku. Toczy się on pomiędzy separatystami z Uranu, a planetą Neptun, wspieraną przez ASO i Zakon Zrozumienia, opisywana i tworzona przez PanaVaderqa i Caesar (dyskusja)

Geneza

Zaczęło się w 2010 roku. Na spokojnym dotychczas Uranie zorganizowano tzw. Ruch Przywrócenia Niezależnego Uranu. Początkowo kilkuset rebeliantów zyskało na zachodzie jednego z krajów wiele poparć. W końcu Rebelia opanowała prawie całą planetę i 17 stycznia 2013 dopuściła się ataku na statki handlowe kradnąc broń oraz atakowali ludność cywilną latającą między Uranem, Neptunem i Plutonem. 13 marca wylądowali na Neptunie i rabowali wsie. Gdy w stolicy Neptuna, nazywanej w nomenklaturze ludzkich osadników Sable City, powieszono publicznie 74 urańskich terrorystów, mieszkańcy Uranu zaatakowali Sable City, dokonując rzezi mieszkańców - z wielomilionowej społeczności przeżyło zaledwie kilka tysięcy. Jednocześnie skradli zadokowany tam krążownik pancerny klasy Haytham, którym zbombardowali siedzibę generalną ZZ. ASO szybko zareagowało. Skierowali wielu najlepszych agentów, lecz działania nie przyniosły skutków.

Przebieg wojny

Mieszkańcy Uranu szli za ciosem. Zaatakowali nie tylko stolicę, ale i kilka innych ważnych miejsc - faktorie handlowe ZZ, kilka odkrytych kwater ASO i większe miasta. Zakon Zrozumienia mógł jedynie wysyłać do nich niewielkie siły wsparcia, oscylujące wokół 100 żołnierzy miesięcznie bez myśliwców i okrętów kosmicznych. W styczniu 2014 roku, siły Uranu zajęły większość miast na Plutonie, mimo zaciekłej obrony lokalnej milicji, żołnierzy ZZ i agentów ASO. ASO postanowiło nieco zmienić strategię. Zaczęło polować na dowódcę Uranian, co nie udało się - mimo wielkich strat wśród agentów. Sytuacja ustabilizowała się w marcu - na bogatej południowej półkuli Neptuna udało się stworzyć spójną linię obrony, która wytrzymała ataki i dywersje żołnierzy Uranu. Sierpień przyniósł zmianę proporcji sił. Zakon Zrozumienia przysłał wsparcie - kolejny krążownik klasy Haytham, który przełamał blokadę Uranu nad planetą, zbombardował siły separatystów i zadokował w kwaterze generalnej ZZ. Od tego momentu, Zakon Zrozumienia zaczął tworzyć flotę bombardującą na obu księżycach Marsa. Na tajnym spotkaniu w listopadzie tego roku, Benjamin Olivier Garnette i Agent X podjęli decyzję - czas na operację Lucas. Atak dużej floty Zakonu Zrozumienia przełamał nieprzygotowaną linię obrony nad Uranem, niszcząc wszystkie ważniejsze miejsca na planecie i zajmując stolicę. Mimo tego, separatyści nie odpuścili i nadal walczą do ostatniej kropli krwi, chociaż losy wojny wyglądają na przesądzone...

Strony

Siły Uranu

  • Separatyści, dowodzeni przez Kapitana Akjaaka, chcący zlikwidowania wpływów Zakonu Zrozumienia i ASO w rejonie. Są dosyć słabo uzbrojeni i wyposażeni, lecz niezwykle przyzwyczajeni do walki w terenie gazowych planet. Ich oddziały są za to bardzo duże.
  • Agenci Bractwa Mroku, mający chronić oficerów rebelii, chroniący ich przed zamachami ASO, oraz szkolący tajnych agentów rebelii.
  • Wsparcie ze strony niewielkich formacji kolaborujących Neptunian, niezwykle dobrze wyszkolonych i wyposażonych.

Siły Neptuna

  • Milicja Neptunian, bardzo słabo wyszkolone oddziały, z bardzo nowoczesną bronią i wielkim morale, będącą trzonem obrońców Neptuna.
  • Agenci ASO, zazwyczaj zabijający oficerów rebelii, zwalczających agentów Bractwa Mroku oraz czasem dowodzących oddziałami.
  • Agenci Zakonu Zrozumienia, stanowiący najlepszą regularną armię w wojnie - wysłani w operacji Lucas, doskonale wyszkoleni i wyposażeni, po odpowiednim praniu mózgu, wspierani przez krążowniki klasy Reginald, krążowniki pancerne klasy Haytham oraz pancerniki dowódcze klasy Sable.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki