FANDOM

Konfederacja Północnoamerykańska - fikcyjne państwo pojawiające się w fikcji HUSSARYA33.

Geografia

Konfederacja Północnoamerykańska obejmuje swoim terytorium prawie całą Amerykę Północną, graniczy z tylko jednym państwem - San Eskobarem. Klimatycznie jest bardzo zróżnicowana, od arktycznej Grenlandii do słonecznej Florydy.

Historia

Po Ucieczce

Po opuszczeniu Ziemi przez ludzi pozostałe gatunki zaczęły rywalizować o przejęcie spuścizny po nich. Pierwsze lata były czasami anarchii i chaosu, ale w 2 roku Po Ucieczce 3 największe organizacje militarne i komandoskie - Dowództwo Pingwinich Oddziałów Specjalnych, Wiatr Północy i Zwierzęca Unia Podziemna - zawiązały Radę Tymczasową kontrolując prawie cały obszar USA. Naczelny generał pingwinów został mianowany prezydentem odrodzonych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Komandosi szybko próbowali przejąć kontrolę nad ważniejszymi obiektami i zapewnić spokój. I wyglądało, że wszystko jest na dobrej drodze, ale bardziej radykalne odłamy Zwierzęcej Unii Podziemnej, coraz bardziej odsuwanej od wszystkich stanowisk przez Dowództwo Pingwinich Oddziałów Specjalnych oraz Wiatr Północy, zbuntowały się i przejęły kontrolę nad Teksasem, Nowym Meksykiem i Arizoną, co wywołało wybuchy paniki w reszcie państwa. Jednak nowe władze nie mogły zająć się wszystkimi problemami naraz, więc skupili się bardziej na zachowaniu spokoju w reszcie kraju niż angażowaniu się w walkę z siłami, które doskonalą taktyki partyzanckie od tysięcy lat.

Rozwój i Zjednoczenie

Na szczęście problem Pogranicza nie zmienił się w ogólnopaństwową rewolucję, reszta mieszkańców, nawet sympatycy ZUP, z większym lub mniejszym entuzjazmem przyjęły nową władzę, co więcej, pierwszy pingwini prezydent doprowadził do rozmów scaleniowych z Kanadą, które w 12 roku po Ucieczce zaowocowały powstaniem Konfederacji Północnoamerykańskiej.

Konfederacja postanowiła objąć protektoratem resztę świata i upewnić się, czy wszystko przebiega w odpowiedni sposób. Oczywiście nie spodobało się to wszędzie, szczególnie w Moskwie i Pekinie. Jednak Konfederacja Północnoamerykańska była znacznie lepiej zorganizowana i silniejsza, więc przeciwstawienie się jej byłoby bezcelowe. Dlatego też niestety musieli schować dumę do kieszeni i w najlepszym wypadku jak najszybciej dać im do zrozumienia, że sami sobie poradzą i nie potrzebują pomocy.

Polityka zagraniczna Konfederacji wprawdzie szybko ustabilizowała sytuację na świecie po Ucieczce niedoprowadzając do wybuchu ogólnoświatowych niepokojów, jednak przysporzyła jej nowych starych wrogów - Rosję i Chiny. Ziemia już była spokojna, nie groziły żadne rozruchy na ogólnoświatową skalę, gdyż w miarę stabilne zwierzęce rządy już opanowały cały świat.

Pierwsza Wojna

Wszystko szło w jak najlepszym kierunku aż w 27 roku po Ucieczce Hegemonia Wschodnia wypowiedziała wojnę Konfederacji. Parę godzin później Związek Sowiecki bez wypowiedzenia wojny zaatakował jej europejskich sojuszników. Konfederacja nie była gotowa na ten niespodziewany cios. Wszystkie bazy wojskowe Konfederacji na terenie Japonii, o których wiedział wywiad Hegemonii zostały zbombardowane niecałe pół godziny po oficjalnym wypowiedzeniu wojny, praktycznie paraliżując całe Siły Samoobrony.

Konfederacja musiała na szybko zreorganizować swoją armię, gdyż rozesłane po świecie oddziały mające za zadanie stabilizować sytuację okazały się zdecydowanie za słabe do odparcia zmasowanego ataku regularnych armii. Ogłoszono pobór, a gospodarka została zmuszona do produkcji na potrzeby wojska. Z wielu fabryk Konfederacji wychodziły nowe karabiny, czołgi i samoloty, z stoczni wypływały nowe okręty.

Nowa Armia Konfederacji ruszyła do Europy wesprzeć siły zbrojne Starego Kontynentu. Połączone wojska po długiej i ciężkiej walce dały radę zatrzymać Armię Sowiecką.

Gospodarka

Konfederacja Północnoamerykańska odziedziczyła bardzo silną, sprawną i zaawansowaną technologicznie gospodarkę po Stanach Zjednoczonych sprzed Ucieczki wspartą bogatymi surowcami Kanady. Połączenie tego zaowocowało utworzeniem bardzo bogatej gospodarki, zdolnej nawet do budowy wielkiej bazy kosmicznej, i z którą może równać się jedynie posiadająca olbrzymie zasoby demograficzne i możliwość produkcji po kosztach podróbek wszystkiego Hegemonia Wschodnia.

Sojusz

Konfederacja Północnoamerykańska była głównym organizatorem Sojuszu - jak sama nazwa wskazuje, sojuszu państw zawiązanym w celu przeciwstawienia się rosnącej potęgi Bloku. Oprócz Konfederacji do Sojuszu należą także:

  • Rzesza Niemiecka
  • Unia Praska
  • Australia
  • Zjednoczone Królestwo