Fandom

Konfederacja Północnoamerykańska

1080stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Konfederacja Północnoamerykańska - fikcyjne państwo pojawiające się w fikcji HUSSARYA33.

Geografia

Konfederacja Północnoamerykańska obejmuje swoim terytorium prawie całą Amerykę Północną, graniczy z tylko jednym państwem - San Eskobarem. Klimatycznie jest bardzo zróżnicowana, od arktycznej Grenlandii do słonecznej Florydy.

Historia

Po Ucieczce

Po opuszczeniu Ziemi przez ludzi pozostałe gatunki zaczęły rywalizować o przejęcie spuścizny po nich. Prym w tym wiodły świetnie zorganizowane pingwiny, które już wcześniej tworzyły struktury komandoskie. I jak się okazało, wyciągnięcie ich z podziemia oraz rozszerzenie o struktury cywilne. Najszybszy powrót do stanu sprzed Ucieczki zaliczyły tereny USA, gdyż właśnie tam pingwini komandosi działali najliczniej. Dowódca amerykańskiego oddziału został mianowany pierwszym prezydentem nowego państwa, pierwotnie nadal nazywana Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Komandosi szybko próbowali przejąć kontrolę nad ważniejszymi obiektami i zapewnić spokój. Jednak nie wszędzie się udało - stany południowe, takie jak Teksas, Nowy Meksyk, Arizona i Utah, nazwane Pograniczem, już zdążyły wrócić do czasów Dzikiego Zachodu. Jednak nowe władze nie mogły zająć się wszystkimi problemami naraz, więc skupili się bardziej na zachowaniu spokoju w reszcie kraju. Wprawdzie historycy do dzisiaj się zastanawiają, czy to była dobra decyzja, bo tzw. Problem Pogranicza istniał kilkadziesiąt lat, a pomogły tylko bardzo drastyczne środki, łącznie z przesunięciem tam wielkich sił - kilku dywizji piechoty zmechanizowanej i pancernych.

Rozwój i Zjednoczenie

Na szczęście problem pogranicza nie zmienił się w ogólnopaństwową rewolucję, reszta mieszkańców, nawet nie pingwiny, z większym lub mniejszym entuzjazmem przyjęły nową władzę, co więcej, pierwszy pingwini prezydent doprowadził do rozmów scaleniowych z Kanadą, które w 12 roku po Ucieczce zaowocowały powstaniem Konfederacji Północnoamerykańskiej.

Konfederacja postanowiła objąć protektoratem resztę świata i upewnić się, czy wszystko przebiega w odpowiedni sposób. Oczywiście nie spodobało się to wszędzie, szczególnie w Moskwie i Pekinie. Jednak Konfederacja Północnoamerykańska była znacznie lepiej zorganizowana i silniejsza, więc przeciwstawienie się jej byłoby bezcelowe. Dlatego też niestety musieli schować dumę do kieszeni i w najlepszym wypadku jak najszybciej dać im do zrozumienia, że sami sobie poradzą i nie potrzebują pomocy.

Polityka zagraniczna Konfederacji wprawdzie szybko ustabilizowała sytuację na świecie po Ucieczce niedoprowadzając do wybuchu ogólnoświatowych niepokojów, jednak przysporzyła jej nowych starych wrogów - Rosję i Chiny. Ziemia już była spokojna, nie groziły żadne rozruchy na ogólnoświatową skalę, gdyż w miarę a zwierzęce rządy już opanowały cały świat.

Pierwsza Wojna

Wszystko szło w jak najlepszym kierunku aż w 27 roku po Ucieczce Hegemonia Wschodnia wypowiedziała wojnę Konfederacji. Parę godzin później Związek Sowiecki bez wypowiedzenia wojny zaatakował jej europejskich sojuszników. Konfederacja nie była gotowa na ten niespodziewany cios. Wszystkie bazy wojskowe Konfederacji na terenie Japonii, o których wiedział wywiad Hegemonii zostały zbombardowane niecałe pół godziny po oficjalnym wypowiedzeniu wojny, praktycznie paraliżując całe Siły Samoobrony.

Konfederacja musiała na szybko zreorganizować swoją armię, gdyż rozesłane po świecie oddziały mające za zadanie stabilizować sytuację okazały się zdecydowanie za słabe do odparcia zmasowanego ataku regularnych armii.

Gospodarka

Konfederacja Północnoamerykańska odziedziczyła bardzo silną, sprawną i zaawansowaną technologicznie gospodarkę po Stanach Zjednoczonych sprzed Ucieczki wspartą bogatymi surowcami Kanady. Połączenie tego zaowocowało utworzeniem bardzo bogatej gospodarki, zdolnej nawet do budowy wielkiej bazy kosmicznej, i z którą może równać się jedynie posiadająca olbrzymie zasoby demograficzne i możliwość produkcji po kosztach podróbek wszystkiego Hegemonia Wschodnia.

Sojusz

Konfederacja Północnoamerykańska była głównym organizatorem Sojuszu - jak sama nazwa wskazuje, sojuszu państw zawiązanym w celu przeciwstawienia się rosnącej potęgi Bloku. Oprócz Konfederacji do Sojuszu należą także:

  • Rzesza Niemiecka
  • Unia Praska
  • Australia
  • Zjednoczone Królestwo

Więcej w Fandom

Losowa wiki