Fandom

Na tropie

1094strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Na tropie- szósty odcinek serialu Skipper, gdzie jesteś?, stworzony przez Pingwiniafanka1 (NACIŚNIĘCIE TEGO PRZYCISKU GROZI ŚMIERCIĄ LUB KALECTWEM) 18:31, gru 25, 2013 (UTC).

Fabuła

Rozpoczyna się dialogiem. Wania siedzi przy stole z hiszpańskim lokajem Ludovica- Pablem. Pomiędzy nimi stoi  rosyjska Stolicznaja ( Rusek liczy, że gdy upije Pabla, to szybciej wyciągnie z niego pewne informacje). Pomysł wypala. Dowiadujemy się, że Ludovic bardzo martwił się zniknięciem oddziału- był pewny, że zostali porwani lub zabici. Chciał nawet odłożyć zapowiedziane tygodnie temu spotkanie biznesowe odbywające się na Węgrzech (a konkretniej w nowowybudowanym centrum kongresowym w Budapeszcie), ale w rezultacie nie zrezygnował z niego. Nie dalej jak sześć godzin temu wyleciał do Budapesztu prywatnym odrzutowcem, a dwie godziny temu Pablo otrzymał list, w którym było, że Ludovic został porwany przez tajemniczą osobę, jednak żuk nadal przebywa w Budapeszcie. Pod listem ktoś podpisał się jako "Życzliwy Przyjaciel".

Jest jasne, że przyjaciele muszą dostać się do Węgier. Jedynymi przeciwnikami opcji są Wania ( który usiłuje przekonać resztę, że to może być atak pozorowany) oraz Manfredi ("Nie wyjeżdżajmy jeszcze! Tu na Litwie jest tyle atrakcji- słyszałem, że mają tu nawet Statuę Wolności!"). Ale Johnson podejmuje decyzję, że jak najszybciej mają dotrzeć do Budapesztu. Daniel oferuje swój samochód. Ponieważ nie mają niczego innego pod ręką, wszyscy pakują się do Dacii.

Jadą już dłuższą chwilę, kiedy nagle przez okno pędzącego auta wskakuje postać do złudzenia przypominająca dziobaka, i jednym ciosem nokautuje Daniela. Reszta przyjaciół już spała ( była noc), ale czujny Larry obudził się, i ponieważ nie umiał jeszcze za dobrze mówić, zaczyna po prostu wrzeszczeć. Pozostali budzą się i widząc, że teraz nikt już nie panuje nad kierownicą, usiłują jakoś ogarnąć sytuację. Ale w Janne'm budzi to złe wspomnienia- Szwed przypomina sobie dachowanie swego Saaba i zaczyna wrzeszczeć. Jednak ucisza go walnięcie w głowę.

Wszyscy budzą się. Są związani, ale nóż Janne'go szybko rozwiązuje ten problem. Wania po majaczącym w świetle latarń Pałacu Sztuki poznaje, że znajdują się w stolicy Węgier. Teraz trzeba jakoś się wydostać z magazynu. Okazuje się, że szyby w oknach są grubsze niż myśleli. Wania usiłuje przestrzelić je swoim pistoletem, ale na nic to się zdaje. Blair swoim analitycznym umysłem wylicza co do milimetra, w którym miejscu wystarczy tylko jeden strzał, aby cała szyba pękła. Udaje się i wszyscy wychodzą przez okno.

Nagle Johnson zauważa znajomą już, biegnącą postać dziobaka. Wszyscy ruszają za nim, ale on chowa się w tłumie. Na ulicy ludzi jak mrówków. "Szlag! Zapomniałem, że jutro Gwiazdka!"- mówi ze złością szef oddziału. Mimo to kontynuują pościg wśród stoisk ze świątecznymi pierdołami i Mikołajów-przebierańców. Gonitwa trwa dość długo, miejscami jest śmieszna, miejscami groźna, a widz może w tym czasie podziwiać zabytki Budapesztu.

W pewnym momencie Manfredi niechcący wpada na policjanta. Ten ironicznie pyta ich, gdzie im się tak spieszy, i każe przyjaciołom się wylegitymować. Manfredi mówi, że nie mają dokumentów, więc policjant nakłada na nich grzywnę w wysokości 100 forintów. Daniel zaczyna się awanturować i, jak to niedźwiedź, straszy spuszczeniem łomotu, a policjant za grożenie funkcjonariuszowi na służbie nakłada na nich jeszcze stówę. Kirke, widząc, że nie idzie się z nim dogadać, wyjmuje cukierka i pokazuje dzieciom, mówiąc: "Hej, dzieciaki! Kto chce cuksa?!" Maluchy w pogoni za cukierkiem tratują policjanta, a tymczasem protagności chowają się w tłumie.

Po raz trzeci zauważają dziobaka. Tym razem Larry wybija się od ściany, i ląduje prosto na jego plecach. Wania kieruje lufę pistoletu w głowę dziobaka. Okazuje się, że to Parker. Każą mu gadać, gdzie jest Ludovic. Parker zarzeka się, że nie zna żadnego Ludovica- nawet przysięga na siebie. On chciał tylko okraść jubilera, bo z czegoś trzeba żyć, jak Bulgot mu nie płaci. Johnson więc pyta, dlaczego ich zaatakował, a on odpowiada, iż myślał, że są glinami w cywilu. Blair pyta: "W takim razie KTO porwał Ludovica?..." Wóczas słyszą głos: "Ja". Wszyscy odwracają się w tym kierunku. Widzą stojące w ciemnym zaułku nienaturalnie wyglądające auto, a w jego oknie- zarys ptasiej postaci...

Tym kończy się odcinek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki