FANDOM

Piorun - pingwini partyzant, jeden z głównych bohaterów serii Pingwiny z Podziemia, został wymyślony przez HUSSARYA33.

Wygląd

Piorun jest trochę wyższy od Rico i ma zaokrągloną głowę. Na szyi ma czerwoną chustę. Na prawej piersi nosi orzełek Gwardii Ludowej, a na ramieniu ma odznakę tej organizacji. Przez ramię ma przewieszony karabinek Mosin wz. 1938 oraz karabin maszynowy DP, a przy pasie pistolet maszynowy PPSz-41, tzw. pepeszę.

Opis

Piorun wychowywał się w rodzinie robotniczej. Jego rodzina nie była zbytnio powiązana z odradzającym się państwem polskim. Sam Piorun, pod wpływem idei ze Związku Radzieckiego, powiązał się z ruchem komunistycznym. W szkole nie należał do bystrzaków, ale też nie miał żadnych większych problemów z promocją do następnej klasy. Jednak dalsze życie pokrzyżował pamiętny wrzesień 1939. Sam Piorun nie był zbytnio związany emocjonalnie z Polską, więc średnio się przejął upadkiem państwa. W przeciwieństwie do wiadomości z Helu, gdzie zginął jego ojciec. Akurat Polska Partia Robotnicza organizowała partyzantkę, do której Piorun został zaciągnięty przez niejakiego podporucznika Grzmota. Nowo przyjęty członek Gwardii Ludowej dał się poznać jako autentyczny szaleniec, ale cieszył się poparciem innych żołnierzy komunistycznego podziemia.

Piorun jest bardzo porywczy i nerwowy. Jego odwaga nie raz przekracza granice szaleństwa, przy czym okazuje się, że ma znacznie więcej szczęścia niż rozumu. Nie ma wielkich oporów przed zastrzeleniem innej osoby, nieważne, kim ona jest - SS-manem, Gestapowcem, NSZ-owcem czy zwykłym przechodniem. W porównaniu z resztą grupy strzela wyjątkowo słabo, jednak nadrabia to szybkostrzelnością swojego erkaemu i masą amunicji niewiadomego pochodzenia. Z tego powodu pełni rolę wsparcia ogniowego.

Relacje

Z Sępem

Mają napięte stosunki. Sęp mu nie ufa i obawia się, że zabije go podczas snu, więc cały czas wszystko kontroluje. Piorun szuka okazji, by go pogrążyć. Stosunki między nimi popsuły się już na samym początku, gdy Sęp swoim zastępcą mianował młodszego stopniem Białego pomijając przy tym Pioruna.

Z Białym

Piorun i Biały bardzo się nie lubią. Podporucznik NSZ, jak wszystkich członków GL, uważa za wysłanników wujaszka Stalina oraz mu nie ufa, gdyż się obawia, że zdradziecko właduje mu kulę w plecy. Piorun natomiast uważa Białego za inteligenta, czyli wroga proletariatu oraz nacjonalistę, więc przeciwnika komunizmu. Stosunki między nimi do reszty popsuło to, że młodszy stopniem Biały został zastępcą Sępa.

Z Broną

Z Broną najlepiej się dogaduje. Jako jedyna nie jest świadoma tego, co Gwardia Ludowa przeprowadza z innymi członkami polskiego podziemia. Chłopka nie rozumie także tego, dlaczego miałaby mu nie ufać, jednak trudno ich nazwać przyjaciółmi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki