Fandom

Początek Imperium

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Początek Imperium - pierwszy odcinek serialo-gry Gra o Kosmos autorstwa HUSSARYA33, Michalomatek, Caesar (dyskusja) i Księżniczka Kiara

1. Tura Zakonu Zrozumienia

W kilka tygodni po wylądowaniu na powierzchni Meyerii, Zakon Zrozumienia zadomowił się już na dobre. Gubernator Kolonii, Francis Marteaux w miarę dobrze rozwinął kolonię - istniały już cztery miasteczka połączone drogami, bronione przez niewielkie siły wysłane z centrali. Po krótkich negocjacjach zawarł pakt o nieagresji ze Zwierzęcą Unią Podziemną i układu o współdziałaniu gospodarczym z nią, sojusz zaczepny z CHIMERĄ i pakt o nieagresji z Imperatorstwem Rosyjskim. Francis również wydał dokument potwierdzający rozpoczęcie Planu Dwuletniego, zapowiadającego gwałtowny rozwój kolonii, oraz nakazał rekrutację milicji kolonialnej spośród mieszkańców kolonii.

2. Tura USIC

Jednocześnie swoimi okrętami międzygwiezdnymi przylecieli osadnicy USIC, najpotężniejszego państwa w układzie słonecznym. Wylądowali na zielonych równinach na północy planety. Gubernator, Albert Kissen wydał rozkaz budowy trzech miast: Nowego Enteru, Charlestonu, Druckenburga oraz miasta na drugi brzeg cieśniny Stanleyville. Po kilku tygodniach zostały też zbudowane drogi pomiędzy tymi miastami oraz robotnicy zrobili irygację wokół Nowego Enteru i Stanleyville. Planują to zrobić z tymi dwoma miastami. Gubernator wydał plan Trójletni, który mówił m.in. o współpracy z ZUP oraz o budowie portów morskich i linii kolejowych. Funkcję obronną miast pełnią lemury. Wygląda na to, że planeta, a przynajmniej jej część będzie należeć do Ameryki.

3. Tura CHIMERY

Gdy CHIMERA znalazła tereny do kolonizacji zapoznała się z tamtejszymi rdzennymi mieszkańcami planety. Szybko się do nich zaczęli upodabniać. W miesiąc mieli już dwa dobrze rozbudowane miasta - Herondale i Starkweather, a po dwóch tygodniach wybudowano drogi między nimi. Gubernator tych terenów, Arnold Verlac, postanowił wybudować na tych terenach bazy wojskowe i fabryki dla CHIMERY. Nakazał również nadanie równych praw dla rdzennych mieszkańców planety, oraz większy rozwój gospodarki.

4. Tura Zwierzęcej Unii Podziemnej

Transporter opancerzony, w eskorcie czołgu i dwóch pojazdów bojowych piechoty, wjeżdża do Tygrysiego Fortu. Wychodzi z niego generał Jan Majewski, pingwin, z pochodzenia Polak, który został mianowany naczelnikiem ZUP-owskich kolonii na Meyerii. Na spotkanie z nim wychodzi generał Hans Schultz, owczarek niemiecki z Monachium, który dzierży tymczasową władzę w tym mieście. Pingwin pyta o sytuację na granicy. Imperatorstwo Rosyjskie niedawno wysunęło żądanie oddania im tego miasta, jednak zostało ono odrzucone przez rząd ZUP. Owczarek odpowiada, że na razie panuje tam względny spokój, ale jeżeli sytuacja się zmieni, są gotowi do obrony. Umocnienia zostały rozbudowane i uzbrojone, w okolicy znajdują się stanowiska mobilnej artylerii oraz lekkich pojazdów bojowych. Dlatego też wszędzie widać wojskowych. W samym mieście wzniesiono nowe fabryki, laboratoria i elektrownie, które pracują pełną parą. W pozostałych dwóch miastach - Psioburgu oraz stolicy Lwimgrodzie - udało się dokonać tego samego. W okolicach miast wybudowano liczne farmy oraz kopalnie, trwają także prace nad połączeniem ich drogami z prawdziwego zdarzenia, a nie ścieżkami wyjeżdżonymi przez kolumny pancerne. Generał Schultz pyta się natomiast o sytuację polityczną koloni. Generał Majewski odpowiada, że Zwierzęca Unia Podziemna zawiązała pakt o nieagresji oraz współpracy gospodarczej z Zakonem Zrozumienia, trwają także podobne negocjacje z Zjednoczonymi Stanami Imperialnej Cywilizacji. Nawiązano też sojusz z Bractwem Mroku.

5. Tura Imperatorstwa Rosyjskiego

Raport carewicza - gubernatora Meyerii Fiodora Władimirowicza Putina do cara Wszechrusi Władimira Nikołajewicza Putina

Wasze wieliczestwo, imperatorze Wszechrusi, książę warszawski, helsiński, astański, gruziński, syberyjski etc. Pragnę przekazać, że misja Wostok zakończyła się sukcesem. Z morderczą skutecznością rozpoczęliśmy kolonizację planety Meyeria. Niewielkie przeszkody terenowe zostały usunięte z właściwą naszemu narodowi spektakularnością. Zajęliśmy północ Novajej Zemlyi Miedwiediewa i niewielki przyczółek na jeszcze nienazwanym kontynencie. Nasze trzy Meyeriijskie Kazackie Armije już zostały skoncentrowane przy granicy z koloniami Zhivotnayego Sojuza i są gotowe do Blitzkriegu. Równocześnie rozpoczęliśmy współpracę z Zakonem Zrozumienia. Aktualnie trwają tajne negocjacje, których nie mogę zdradzić nawet Waszemu Wieliczestwu. Przez cały czas rozbudowujemy przemysł ciężki. Wszelkie próby rewolucji czerwonych kur*ew są udaremniane przez naszą Ochranę. Liczymy także, że amerikanskiye , porochnyy, imperialisticheskiye reptiliy wkrótce wycofają się z tej planety, lub poczują gniew Imperatorstwa!

Slava!

6. Tura Bractwa Mroku

Bractwo Mroku było pierwszymi, którzy się tutaj zadomowili. Przez pierwsze 3 miesiące ich pobytu na tej planecie, zdołali objąć kontrolą zachodni fragment kontynentu wschodniego (nienazwanego) i wschodni fragment kontynentu zachodniego (też nienazwanego). Są praktycznie niewykrywalni - niewielkie osady, które założyli na powierzchni po wschodniej stronie kontynentu zostały odkryte przez CHIMERĘ i Zakon Zrozumienia, lecz prawdziwa siła, którą budowali przez cały czas to podziemne kryjówki i potężna, ogromna forteca - miasto Neamasyaf. Nieco wyłamali się z ukrycia, nawiązując sojusz zaczepno - obronny z ZUP.

7. Tura Niezależnych Kolonii

Rozsiane po południowej części kontynentu zachodniego kolonie rozwijają się powoli - niezależnie od siebie tworzą miasta - państwa, bogacące się na napadaniu sąsiadów i handlu z większymi krajami. Nieliczne próby federacji nie przyniosły sukcesu - zjednoczone są jedynie niektóre, północne fragmenty. Chodzą słuchy, że północ zgaduje się z Zakonem Zrozumienia...

Więcej w Fandom

Losowa wiki