Fandom

PzEq 33

1091stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

- Rozłożyć wszystko na cząstki elememtarne, zbić je w nieskończenie małą kulkę i z niej stworzyć nowy Wszechświat rządzonego przez ziemniaki. Mówię tu o warzywach [1]. Ale zrobienie tego od razu jest zbyt nudne. W chaosie najzabawniejszy jest sam proces, w którym harmonia się rozpada, a nie efekt końcowy.

- Czyli te ziemniaki też rozwalisz i zastąpisz czymś innym - stwierdził pytająco Kowalski.

- Nie powiem, że mnie to zaskoczyło, gdyż w twoich aktach - Discord wyciągnął z skądś teczkę - cecha "inteligenty" została podkreślona dwa razy. Czyli nie muszę mówić, co się stanie z twoim oddziałem, jak skończę.

- Jeżeli chodzi ci o rozbicie na kwarki, miony, leptony [2] i tym podobne, to nie.

- Dokładnie to miałem na myśli. Ale wbrew temu, co niektórzy mówią - wskazał wielkim bilboardem na stojącego w pobliżu kucyka - na temat mej persony, nie jestem pozbawionym empatii egoistą. 

- Przejdź do rzeczy!

- Jestem w stanie was odesłać z powrotem. Twój wybór: wolisz wrócić do swojego domu czy dalej bez sensu błąkać się po zamku?

Kowalski z początku ucieszył się na słowa Discorda, ale nie dawał po sobie tego poznać. W końcu będą mogli opuścić Equestrię i, jako że to on znalazł rozwiązanie, jest szansa, że szef mu trochę odpuści. Ale z drugiej strony, trochę ciężko będzie opuścić nowopoznanych, kucykowych przyjaciół, a Pinkie Pie nie wypuści ich bez przyjęcia pożegnalnego. Jednak ostateczną decyzję ukształtowały pewne słowa Discorda.

- Wolę zostać i błąkać się po zamku. Nie pozwolę ci wygrać tak łatwo.

- Jakbyś zmienił zdanie, to tylko powiedz - odpowiedział Discord prawie pewien, że wkrótce to się stanie, po czym zniknął. Twilight wróciła do przeszukiwania ksiąg. Cała Twilight... Rozwiązania wszystkich problemów szuka w książkach. Pochwyciła magią jeden z grubszych tomów. Próbowała go przeczytać, ale jak się okazało, w tej książce nie było ani jednej strony, tylko jakaś drewniana skrytka, oczywiście zamknięta na kłódkę. 

- Emmm... Kowalski, umiałbyś to otworzyć? - zapytała.

- To? - pingwin przyjrzał się bliżej. - Najzwyklejszy w świecie zamek - stwierdził. - Łatwizna. - Wyciągnął spinacz i powyginał go w dziwny sposób, po czym włożył go w dziurkę od klucza. Po kilkusekundowej szarpaninie kłódka puściła ukazując wnętrze. Jak się okazało, schowano tam inne pudełko, tym razem metalowe. Także było zamknięte. Kowalski przyjrzał się mu wnikliwie.

- Wygląda mi to na skomplikowany mechanizn zapadkowo-bębenkowy z dużą liczbą przycisków. Będzie ciężko, ale nie znaczy to, że się nie da - stwierdził pingwin i przystąpił do otwierania zamka. Tak jak przewidział, zajęło mu to znacznie więcej czasu niż w przypadku poprzedniego - męczył się z nim całe 10 minut. We wnętrzu sejfu znajdowało się kolejne pudełko wykonane z tworzyw sztucznych, a zarazem największe ze wszystkich. Kowalaki wziął je i kiedy tylko znalazło się na wysokości twarzy, wieczko się otworzyło, a z jego wnętrza wyleciała rękawica bokserska zamontowana na sprężynie uderzając stratega prosto w dziób. 

- Nic ci nie jest? - zapytała Twilight głosem pełnym troski. - To uderzenie wyglądało na bardzo mocne.

- Nie, jak co chwila coś ci wybucha w skrzydłach, to się uodparniasz - odpowiedział Kowalski. Twilight jeszcze raz spojrzała na tajemnicze urządzenie Discorda i zorientowała się, że rękawica ma założony złoty pas. Magią otworzyła zapięcie i przywołała go do siebie. Jej przypuszczenia się potwierdziły - pas był ozdobiony pomarańczowym kryształem, który został tak obrobiony, że wyglądał jak jabłko. 

Następna część

Przypisy

  1. Kucyki ziemne czasami są nazywane ziemniakami. W serialu to się nie pojawia, tylko w niektórych fanfikach i rozmowach między bronies. Na tym fanowskie nazwy się nie kończą: jednorożce są rogaczami, a pegazy kurczakami
  2. rodzaje cząstek elementarnych

Więcej z Fandomu

Losowa wiki