FANDOM

Poprzednia część

Rozdział III: Cień

Kryształowe Królestwo to miasto-państwo na położone na północnych rubieżach Equestrii otoczone arktycznymi terenami (chociaż Łysy twierdził, że to kucza Syberia). Jest to także ojczyzna specyficznej rasy kucyków zwanej „kryształowymi”, gdyż ich półprzezroczysta sierść błyszczy. W magiczny sposób zniknęło ponad tysiąc lat temu, by pojawić się w zeszłym roku. Miasto zostało zbudowane na planie sześcioramiennej gwiazdy, a budynki wyglądają jak zrobione z wielkich kryształów. Idealnie w centrum stoi wielopiętrowa konstrukcja ustawiona na trzech nogach, będąca tutejszym pałacem, znacznie przerastająca resztę miasta, a może nawet przewyższający zamek Canterlot. Pingwiny, razem z dobrze znaną im szóstką kucyków, znajdowały się wewnątrz niego, a z ich grupy było słychać takie kwestie:

- Oh my God, it's wonderful![1]

- Ale jak to możliwe, że ukształtowali kryształy w tak precyzyjny sposób?

- Ładne nie powiem, ale to nie powód, by się tak zachwycać.

- Przesadzacie, nie to co Licheń.

Twilight zaczęła bić się w myślach, czy drążyć temat tego całego „Lichenia”, ale pamiętając wyjaśnienie terminu „Rosja” w wykonaniu Łysego zrezygnowała. I tak nic się nie dowie, a do tego nasłucha się niepotrzebnych przekleństw. Cała dwunastka weszła do sali tronowej, gdzie czekała na nich klacz alikorna o różowej sierści i żółto-fioletowo-różowej grzywie i uroczym znaczku przedstawiającym błękitne serce. Na widok jej Twilight wybiegła krzycząc

- Cadence!

Alikorn pokłusował w stronę jednorożca, a kiedy dobiegły do końca obie powiedziały

- Słonko wzeszło, wstawaj z biedronkami, klaszcz kopytka i ruszaj bioderkami. [2]. - Gdy obie klacze skończyły, alikorn zwrócił się do pingwinów.

- Witajcie w Kryształowym Królestwie, szanowne pingwiny. Ja jestem księżniczka Mi Amore Cadenza i razem z moim mężem, księciem hetponym [3] Shining Armorem, sprawuję tu władzę. - Księżniczka powiedziała to w sposób znacznie bardziej oficjalny niż przywitanie z Twilight, próbując w ten sposób dopasować się do jej nowej roli jako prawdziwej władczyni - wcześniej jej tytuł był spowodowany przynależnością do rodziny królewskiej. - Ciocia... To znaczy księżniczka Celestia powiedziała mi już o waszej sytuacji i co mogę w tej sprawie zrobić - kontynuowała Cadance.

- Czyli już wszystko wiesz - powiedział Skipper. - To kiedy możemy zaczynać?

- Niestety, portal się otworzy dopiero za kilka dni, nie mam na to żadnego wpływu - odpowiedziała księżniczka. - Ale postaram się zrobić wszystko, by jak najbardziej umilić wam pobyt tutaj. - Louis chciał rzucić jakimś komentarzem, ale przeszkodził mu wlatujący do sali tronowej pegaz w zbroi o pomarańczowej sierści.

- Księżniczko! Kryształowe Serce... [4] Zniknęło! - powiedział ze strachem.

Na twarzy Cadance pojawił się grymas przerażenia, w mniejszym stopniu zawitał też na pyszczach reszty kucyków. Pingwiny natomiast od razu spojrzały wymownie na Łysego.

- Czemu zawsze, jak coś znika, to wszyscy się gapią akurat na mnie? - powiedział dresiarz.

- A wiesz dlaczego Rosjanie w Niemczech kradną po dwa samochody? - odpowiedział pytaniem na pytanie Louis.

- Bo to Ruscy, a Szwabom i tak się należy.

- Nie, bo wracają przez Polskę - wyjaśnił Szkot, po czym wszyscy, oprócz Łysego, zaczęli się śmiać. Dresiarz natomiast ścisnął skrzydło na bejsbolu i obrzucił resztę spojrzeniem zimnym jak lód, po którym wszyscy zamilkli. Jednak Łysego przed atakiem na Louisa powstrzymał widok nieba, które zmieniło kolor na pomarańczowy, a z otaczających Królestwo gór zbliżał się złowrogi, czarny dym. Róg Cadance zabłysnął na niebiesko, po czym księżniczka odchyliła głowę mocno do tyłu. Nad Królestwem pojawiła się magiczna kopuła.

- Mam tylko nadzieję, że nie jest za późno... - powiedziała Cadance jakby do siebie, po czym skierowała pytanie do obecnego w sali strażnika. - Sierżancie Flash, przekaż Straży rozkaz przeszukania Królestwa i okolic. - Pegaz zasalutował i odleciał.

- No to zapowiada się bardzo roboczy urlop - stwierdził Skipper, po czym cały oddział podążył za strażnikiem.

Następna część

Przypisy

  1. ang. O Boże, jak wspaniale
  2. rymowanka, od której Twilight i Cadance zaczynają swoje spotkania
  3. a jak kucyk może być hetMANem?
  4. potężny magiczny artefakt chroniący Królestwo przez zagrożeniami

Więcej z Fandomu

Losowa wiki