Fandom

PzEq 49

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Król Sombra, nadal w formie cienia, otaczał przykryte kopułą z miłości i nadziei Kryształowe Królestwo. Magia księżniczki Cadance wprawdzie uniemożliwiała mu dostęp do wnętrza, ale długie czarowanie odbijało się negatywnie na kondycji alikorna. Wystarczyło tylko poczekać. A skoro Kryształowe Serce znajdowało się poza Królestwem, to czasu miał pod dostatkiem. Czasu i nowych sojuszników. Do uszu króla dobiegł dźwięk przypominający owadzie bzęczenie. Słysząc to mrocznie się zaśmiał, a w tle pojawiły się czarne błyskawice. Od północy zbliżała się mała formacja ciemnozielonych kucyków z rogiem, skrzydłami i dziurawymi kopytami. Przybysze otoczyli kopułę i wbili w nią swe kły. Tak się jakoś złożyło, że nadzieja i miłość trzymające Sombrę z dala są równocześnie naturalnym pożywieniem podmieńców. Po chwili kopuła zaczęła migotać. 

- Co się dzieje? - krzyknęła Cadance, gdy bariera ochronna nad Królestwem kolejny raz podupadła, mimo że od jej postawienia minęło raptem parę godzin, a ostatnio wytrzymała kilka dni. Zupełnie tak, jakby znaczna część jej magii zamiast do kopuły trafiała gdzieś indziej. Do tego nie było wieści od korpusów poszukiwawczych. Jedyna dobra wiadomość to taka, że kryształowe kucyki kupiły bajkę o czyszczeniu Serca, więc jest nadzieja, że duch miłości i jedności nie upadnie. Tylko pytanie, co pierwsze wróci do Królestwa: Serce czy Sombra? 

- Księżniczko - Cadance z zamyślenia wyrwał głos należący do kryształowego gwardzisty.

- Tak?

- Zauważono podmieńce, kilka nawet po drugiej stronie bariery. Książę Shinnig Armor twierdzi, że powinna księżniczka wiedzieć.

"Sombra i podmieńce..." pomyślała Cadance. "Przynajmniej tajemnica nietrwałości bariery się rozwiązała", po czym odpowiedziała gwardziście.

- Rozumiem, poderwać pegazy, zająć...

- Książę hetpony już wydał odpowiednie rozkazy, Wasza Wysokość - wtrącił się gwardzista. Trzeba tutaj pamiętać o podziale obowiązków między władcami Kryształowego Królestwa - Cadance zajmowała się polityką wewnętrzną i przeprowadzaniem reform, które miały wyrównać ponad tysiąc lat nieistnienia państwa, a Shining wojskiem.

- Dobrze, możesz odejść. - Gwardzista na te słowa oddał regulaminowy salut, po czym się oddalił. Cadance cicho westchnęła. „Czy to wszystko musi się dziać w jednym momencie?” – pomyślała. Spojrzała przez okno na zjadaną przez podmieńce barierę, zza której Król Sombra tylko czekał na okazję do natarcia. Po przeciwnej stronie armia Kryształowego Królestwa, na mocy unii dynastycznej i paktów wojskowych, wspomagana equestriańskimi gwardzistami szykowała się do ataku na podmieńce.

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki