Fandom

PzEq 50

1099stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Dowódca podmieńców siedział na chmurze ze spokojem patrząc na klęskę swych wojsk. Według jego obliczeń magiczna osłona Kryształowego Królestwa padnie w przeciągu pięciu minut, o ile już tego nie zrobiła, a przejęcie władzy nie powinno zająć Sombrze więcej niż kwadrans. Samo królestwo jest położone pół galopu [1] stąd, więc nawet przy najbardziej pesymistycznych założeniach jego żołnierze wykonali swoje zadanie. Tym czasem na ziemi ostatni podmieńce próbowali uniknąć mieczy gwardzistów. Tym, którym to się udało, pocisk z pistoletu rozwalał głowę. I tak padł ostatni podmieniec. Kryształowi gwardziści chcieli od razu ruszyć z powrotem, jednak im jednorożnym kolegom coś przeszkadzało. Mały element scenerii, który nieraz wpływał na losy bitew, a nawet całych kampanii. Chmura poruszająca się bez wiatru, z której wydobywało się ciche bzyczenie. Róg jednego z gwardzistów otoczyła niebieska aura, a chwilę później z chmury spadł opancerzony podmieniec.

- Co to było? – zapytał się zdumiony Kowalski.

- Zaklęcie Zejścia na Ziemię, zmusza lotników do lądowania – wyjaśnił Magic Sword, jednorożec, który je rzucił. – To teraz sobie z nim pogadamy.

- Nic wam nie powiem – zaparł się podmieniec, jednak będąc pod wpływem zaklęcia nie mógł się podnieść na kopyta.

- Już nie takich jak ty łamałem – rzekł Skipper. – Rico!

Psychopata skwitował to nieprzyjemnym śmiechem, po czym zwymiotował coś wyglądającego jak średniowieczna maszyna tortur.

- Rico, to raczej nie pasuje na kucyka… - odparł Kowalski.

- PODMIEŃCA! – wtrącili się gwardziści i sam zainteresowany.

- Nieważne. Łysy, może lepiej ty się tym zajmij – odpowiedział naukowiec. Dresiarz podszedł do podmieńca, spoliczkował go, po czym powiedział.

- Będziesz gadał?

- Nie. – Łysy sprzedał mu jeszcze mocniejszego plaskacza.

- A teraz?

- Ani mi się myśli. – Kolejne uderzenie było słychać w promieniu kilku kilometrów. Łysy wyciągnął pistolet, po czym krzyknął.

-  Współpracuj, albo kopytów w zadzie nie masz!!! – Słowa te poparł strzałem w kolano. Podmieniec zwinął się z bólu. Zielona maź, będąca u podmieńców odpowiednikiem krwi, kapała na ziemię. – Czego krzyczysz? Co... Noga? A tamtemu łeb urwało i nie narzeka[2] – mruknął dresiarz po czym dodał – To będziesz gadał czy nie? 

Podmieniec, widząc siedlisko tej dziwnej magii miotającej ogniem i plującej metalem, delikatnie pokiwał głową. Widząc to Łysy zadał pierwsze pytanie.

- Czy zawsze szczasz prosto do zbroi?

- Zawsze.

- W ogóle, kim ty jesteś? – wtrącił się dowodzący korpusem Crystal Lance.

- Porucznik Zmienny-Rydz z II batalionu piechoty changejskiej [3] – odpowiedział podmieniec w żołnierskim stylu. 

Następna część

Przypisy

  1. Galop – popularna equestriańska jednostka odległości oznaczająca drogę, którą można przebyć w godzinie pełnego galopu, równa około 30 km
  2. autor: Józef Piłsudski
  3. Changea – państwo podmieńców

Więcej z Fandomu

Losowa wiki