FANDOM

Poprzednia część

Przesłuchanie jeńca nie przyniosło wielu informacji – porucznik wywijał się niewiedzą, tajemnicą wojskową lub prawem międzynarodowym, głównie konwencjami poriskimi. Jednak jedno było pewne – główny korpus sił podmieńców przeprowadzał inwazję na Kryształowe Królestwo, by znowu osadzić na tronie Króla Sombrę. Gwardziści, po prowizorycznym opatrzeniu ran (chyba nie myśleliście, że Łysy zostawił go z samym kolanem) porucznika Zmiennego-Rydza, ruszyli z jeńcem wspomóc swoje oddziały.

Podmieniec oblizał swe kły. Bariera została zredukowana do cienkiej, przezroczystej bańki, która mogła pęknąć w każdej chwili. Spojrzał przez nią na pędzący w jego stronę dywizjon pegazów. Ich opancerzenie było lżejsze niż u jednostek naziemnych, a na wszystkich kopytach nosiły podkowy z kolcami. Byli wyposażeni w lekkie lance. Widząc ich podmieniec zamachnął się swoimi owadzimi skrzydłami. Pegazy jednak były szybsze. Podmieniec bez życia spadł na ziemię. Widząc natarcie skrzydlatych kucyków jego pobratymcy ruszyli na equestriańskich gwardzistów. Pegazy w formacji klina pędzili w stronę podmieńców. Gwardziści powtarzali w myślach najważniejszą zasadę starć z oddziałami changejskimi - trzymać się w szyku. Obie formacje zbliżały się do siebie w zastraszającym tempie. Pegazi klin przeleciał przez oddział podmieńców, jednak straty po wrogiej stronie były o wiele niższe, niż przypuszczano. Equestrianie lecieli dalej, kiedy podmieńce związali z powrotem swe szyki i ruszyli w pościg. Odległość między oddziałami zaczęła się niebezpiecznie zmniejszać. Lecący na czele pegaz poderwał swój oddział do góry. Gwardziści wykonali ciasną pętle i zajęli miejsce z tyłu wrogiej formacji. Widząc to podmieńce rozdzielili się na trzy oddziały. Jeden poleciał w lewo, drugi w prawo, a trzeci na wprost. Pegazy nie zdecydowały się na ten krok, gdyż liczebność pojedynczego oddziału i tak była większa od całego szwadronu. Equestrianie wykonali ciasny zwrot i zaczęli gonić podmieńce po lewej. Pegazy przyspieszyły i lot, dzięki czemu szybko nadrobili stratę. Gwardziści wbili się w podmieńczą formację. Impetem uderzenia przelecieli przez resztę wrogiego oddziału. Kilka podmieńców, które przeżyły atak, zaatakowało pegazy. Oba oddziały starły się w morderczym uścisku. Gwardziści wsunęli lance i przystąpili do walki kopytnej. Pegazie podkowy bojowe, potocznie zwane szponami, bez trudu przebijały chitynowe pancerze podmieńców. Kilka ciosów przeciwników dało radę ogłuszyć gwardzistów, ale to był kres możliwości nieuzbrojonego kopyta. Podmieńce, mimo masy krwawiących ran, walczyły do końca. Dwie pozostałe grupy wrogów zbliżały się do gwardzistów z flank. 

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki