Fandom

PzEq 52

1080stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Tymczasem sytuacja na ziemi nie była lepsza. Kryształowi i ziemscy gwardziści szarżowali na kolumny podmieńców. Lance przebijały kolejne martwe ciała. Kucyki padały pod gradem uderzeń hordy podmieńców. Linia frontu była stabilna, co stanowiło złą informację dla obrońców – w przeciwieństwie do atakujących nie mogli sobie pozwolić na duże straty. Natomiast demograficzny potencjał Changei zdawał się być praktycznie nieograniczony, gdyż nowe podmieńce są, można by rzec, stwarzane przez Królową, a po ostatniej inwazji na Canterlot i odzyskaniu Kryształowego Królestwa miała dość energii, by odbudować populację z czasów prediscordiańskich. Z miasta-państwa wybiegł kolejny oddział gwardii. Kolejna szarża zachwiała szeregami podmieńców. Tylko na moment. Nowoprzybyły oddział nawet nie próbował zaszarżować kolejny raz, tylko od razu rzucił się do walki na miecze.

Księżniczka Cadance z niepokojem patrzyła to na coraz cieńszą barierę, której nie była w stanie znowu odbudować, to na bitwę, która rozgrywała u granic jej państwa, to na wściekły tłum, który pod pałacem żądał oddania Kryształowego Serca, nie wspominając już o największym z nieszczęść – Królu Sombrze. Korpusy poszukiwawcze z zachodu i wschodu przyniosły jedynie lekko pocieszającą wiadomość, że nie stoi za tym Carstwo Gryfów ani plemiona smoków. Jednak ci z północy nadal nie powrócili. Księżniczka dopiero teraz zrozumiała głupotę decyzji, by posyłać wszystkie pingwiny w tamtym kierunku. W przeciwnym wypadku miałaby teraz kilka świetnie wyszkolonych komandosów dysponujących znacznie nowocześniejszym sprzętem niż Kryształowe Królestwo albo Equestria, a do tego wyglądających jak bezrozumne zwierzęta, więc nikt nie traktowałby ich poważnie. Alikorn spojrzał smutno w ziemię - w tej chwili nic nie zależało od niej, mogła jedynie czekać.

Grupka podmieńców nie będąca zajęta walką z kucykami wysysała resztki mocy bariery ochronnej. Jeden z nich wbił w nią swe kły. Wtedy bariera została zniszczona. Widząc to wszystkie podmieńce wzniosły się i ruszyły siać chaos i zamęt. Gwardziści próbowali ich powstrzymać, ale stanowiące znaczną większość kuce ziemne i krzyształowe nie mogły nic zdziałać przeciwko latającym przeciwnikom. Król Sombra ruszył na Królestwo przerażając jego mieszkańców. Otaczający go cień się rozwiał ukazując czarnego ogiera jednorożca z zakrzywionym rogiem w zbroi z koroną i czerwonym płaszczu.

Grupka gwardzistów w pełnym cwale zbliżała się do granic Królestwa. Obok nich ślizgała szóstka czarnobiałych ptaków. Minęli wzgórze i przed nimi roztoczył się widok na państwo kryształowych kucyków. Państwo terroryzowane przez podmieńce, którego mieszkańcy chowali się po kątach zastraszani przez Króla Sombrę. Panorama także uległa wielkim zmianom. Niegdyś kolorowe, błyszczące domy z kryształów były teraz czarnymi kamieniami.

- Szybciej, może jeszcze nie wszystko stracone - rzekł jednorożny gwardzista, ale kryształowe kucyki nie podzielały tego entuzjazmu. Mimo to wszyscy przyspieszyli do jeszcze szybszego cwału i z wysuniętymi lancami szukali jakiegoś potencjalnego celu szarży. Rico tymczasem zwymiotował po bazooce dla reszty oddziału. Pingwiny strzelały tak szybko, jak tylko sprzęt im pozwalał. Każdy pocisk bez trudu pozbywał się kilku przeciwników, ale była to kropla w morzu. Szarża gwardzistów zniszczyła grupę podmieńców atakujących parę kucyków.

- Co tu się stało? - zapytał ocalonych Crystal Lance.

- Sombra w Królestwie... Pracuje z podmieńcami... - zrelacjonował ziemski gwardzista. - Macie Serce?

- Tak, jest tutaj - powiedział Magic Sword wskazując na swoje juki.

- To szybko, może jeszcze dacie radę uratować Królestwo

- Tak jest - zasalutował Crystal Lance, po czym ze swoim oddziałem ruszył do wnętrza miasta.

Następna część

Więcej w Fandom

Losowa wiki