Fandom

PzEq 54

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Do obrońców dołączył szwadron pegazów. Skrzydlate kucyki swoimi szponami wprowadziły niemałe zamieszanie w szeregi podmieńców.

- Postarajcie się zaprowadzić ich do głównych alei – wykrzyknął jeden z pegazów.

- Do głównych alei? Żeby nas wyminęli i dostali się centrum? – odparł Skipper.

- Rób co mówię, ty, kimkolwiek jesteś – odgryzł się lotnik. Przez myśli Skippera przebiegło tylko „gdzie jest Łysy, jak jest potrzebny” – Mamy tam dla nich niespodziankę – kontynuował pegaz.

- Czy to to, o czym myślę? – włączył się pewien jednorożec. Lotnik tylko pokiwał głową. – Słyszeliście? Spychamy do głównych alei! – rozkazał.

- Podmieńce na horyzoncie! – krzyknął ziemski gwardzista z lornetką domontowaną do hełmu. – Około dwudziestki, szybko przybywają.

- Rozumiem – odpowiedział mu inny, a następnie spojrzał przez małą lunetę. – Daj dwa stopnie w lewo. – Wielka, podłużna, rurowata konstrukcja stojąca obok wykonała mały obrót. – I jeszcze pół stopnia do góry. – Konstrukcja lekko drgnęła.

- Już? – odparł jakiś głos zza metalowych płyt domontowanych do tego urządzenia.

- Jeszcze nie.

- To kiedy? – powiedział wychylający się zza osłon kolejny kuc ziemny.

- Moment. Wracaj na stanowisko – odpowiedział mu gwardzista z lornetką. Po paru sekundach krzyknął – Dajesz!!!

Skryty za płytami gwardzista tylko czekał na te słowa. Pociągnął zębami za wielką dźwignię. Okolicą wstrząsnął wielki huk. Z konstrukcji wyleciał podłużny, metalowy walec zaostrzony z jednej strony wykonując szybkie obroty wokół własnej osi. W ułamku sekundy doleciał do linii podmieńców, gdzie zamienił się w wielką kulę ognia niszcząc sporą grupę atakujących.

- I za to kocham tę robotę… - mruknął gwardzista wychylając się zza osłon, a następnie przystąpił do procedury przeładowywania armaty, która mimo pocisków zespolonych i zamków nie była prosta. Podobne manewry działy się na wszystkich głównych alejach Kryształowego Królestwa.

- Po co nas tu wezwano?

- Myślisz, że wiem? Przecież dostaliśmy wezwanie razem!

- Myślicie, że Król Sombra powrócił na dobre?

- Mam nadzieję, że nie.

- Przecz z komuną! [1] – Te i inne teksty dało się słyszeć z tłumu kryształowych kucyków zebranych pod Pałacem. Do zgromadzonych wyszła księżniczka Cadance.

- Spokojnie, moje kucyki – przemówiła. Z wnętrza zamku wyleciał kryształ uformowany w kształt serca. Na jego widok zgromadzone pod zamkiem kucyki wpadły w znacznie lepszy nastrój, co było widać po ich grzywach i sierści. – Oto Kryształowe Serce. Niechaj zapanują miłość i jasność, by Król Sombra nie powrócił. – Księżniczka swoją magią przeniosła artefakt na jego miejsce w centrum placu. Słysząc to sierść zgromadzonych zabłysnęła niczym kryształ, ulice zabłysły białym światłem, które zostało jakby wciągnięte przez Serce, które zaczęło szybko wirować, a następnie wytworzyło wielki, magiczny podmuch. Każdy kucyk, do którego dotarł, został zamieniony w rodowitego mieszkańca Królestwa. Na podmieńce nie miał widocznego efektu, ale zdawały się dostać zastrzyk energetyczny.

Następna część

Przypisy

  1. wątek ten będzie kontynuowany w przyszłości, ale mimo wszystko nie pytajcie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki