FANDOM

Poprzednia część

Ich droga prowadziła przez trochę lepiej zachowane dzielnice, gdzie nawet wisiał wyblakły, wojenny plakat. Widniała na nim trójka salutujących klaczy, po jednej każdego rodzaju, z czerwonymi krzyżami na przepaskach na prawej, przedniej nodze oraz czapkach, zapewne sanitariuszki. Jedna z nich, stojąca na pierwszym planie żółta pegazica, wydała się pingwinom podejrzanie znajoma. Całości dopełniał napis Nie musisz być Stalowym Strażnikiem, by być bohaterem. Dołącz do Ministerstwa Pokoju już dziś. Tutejsze kucyki, nawet w tym zniszczonym wojną świecie, niedużo różniły się od tych poznanych wcześniej i prawie od razu wypytały pingwiny o ich przeszłość. Wprawdzie nie mieli ochoty na ciągłe powtarzanie tego samego, ale klaczy z kałachem, snajperką, strzelbą i rewolwerem się nie odmawia. Ale to nie był czas całkowicie stracony, gdyż dowiedzieli się, że lustro z portalem powrotnym do Kryształowego Królestwa znajduje się w tak zwanej fillydelphijskiej filii Ministerstwa Magii. Nowi towarzysze także podzielili się swoimi historiami. Amber Melody była piosenkarką pochodzącą z systemu podziemnych bunkrów przerobionych na miasto zwanej Stajnią 34 pod Vanhoofer. Pewnego dnia podpadła rządzącej tam Nadzorczyni i została wygnana na powierzchnię, zwaną tutaj Pustkowiami, Jakiś dziwny splot zdarzeń, walka z pierwszymi w jej życiu bandytami i tajemnicza istota zwana Stróżem sprawiły, że postanowiła walczyć o lepszy los mieszkańców. Sky wywodził się z podniebnego państwa pegazów (pegaz na Pustkowiach to rzadki widok), Enklawy, ale rozczarowany faktem, że obiecana od zakończenia wojny z zebrami, tj. od jakiś 200 lat, pomoc dla ziemi ogranicza się tylko do obietnic opuścił je i ruszył na wojnę z bandytami. Ich pierwsze spotkanie nastąpiło w okolicach Los Pegasus, z czym wiąże się pewien incydent – zarówno Amber, jak i Sky myśleli, że ten drugi atakuje przechodzącą tamtędy kupiecką karawanę, co poskutkowało krótką wymianą ognia. Panzerhead jest weteranem tejże wojny, a dokładniej Stalowym Strażnikiem, czyli szczytowym osiągnięciem kucykowej technologii wojennej. Po odpaleniu o jeden megaczar za dużo, co doprowadziło do zniszczenia świata, pozostał wierny ideałom swojej organizacji i razem z innymi, chociaż osobno, wyruszył przeciwko wrogom Equestrii – zebrom, zmutowanym kucykom-alikornom, w późniejszym okresie także bandytom. Do grupki dołączył najpóźniej, po masakrze i starciu z mutantem w okolicach Nowego Baltimare, w której o mało nie został śmiertelnie ranny. Tak właściwie, to tylko padło mu sterowanie pancerza, ale bez niego mógł jedynie leżeć i czekać. Amber, przy użyciu jej nakopytnego urządzenia, nazwanego przez nią PipBuckiem, cudem udało się zrestartować system, a Stalowy Strażnik w rewanżu zaczął walczyć razem z nimi. Hard Hooves natomiast, jak to określił Sky, ubzdurał sobie, że jest przywódcą całych Pustkowi, a po sukcesie, jaki odniósł w Stalliongradzie przewróciło mu się w głowie jeszcze bardziej i zaczął zabijać wszystkich, co twierdzą inaczej.

- Zaraz, zaraz, mamy sami walczyć z całą armią? – Skipper dopiero po chwili zorientował się w sytuacji.

- Ależ nie. Maneville to jedna z wiosek Nowej Equestrii – zaczęła Amber. – Mają własny system obrony. Tylko im pomożemy.

- Jaki system? – zaczął drążyć temat Kowalski.

- Standardowy. Wały obronne, palisady, stanowiska ckm-ów, działka przeciwpiechotne, chyba mają jeszcze wyrzutnię rakiet, ale nie jestem pewien. Właściwie, w pobliskich magazynach powinno być jeszcze kilka – odpowiedział Panzer.

- Żartujesz? Bandyci ich nie zabrali? – wtrąciła się Amber.

- To były bunkry V generacji, technika z samego schyłku wojny. Ich konstrukcja była bardzo zbliżona do Stajni – wyjaśnił Stalowy Strażnik. – Tego nie zniszczysz kopniakiem lub karabinem, ale twój PipBuck powinien być w stanie połączyć się z systemem i otworzyć drzwi. A jak nie, to mój granatnik maszynowy sobie z tym poradzi – dodał.

- Myślimy o tym samym, prawda? – odparł Sky patrząc to na Panzera, to na Amber.

- Panzer, jak sądzisz, wyrobimy się? – skomentowała Amber.

- Pierwszą fazę ataku może przegapimy, ale powinno jeszcze zostać coś do obrony.

- A wy co o tym sądzicie? – Amber skierowała się do pingwinów. Skipper spojrzał po swoich współgatunkowcach.

- Dobra, lecimy z wami.

Grupa wykonała ciasny skręt i podążyła do byłych koszar.

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki