Fandom

PzEq 69

1099stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

- Jeszcze nie… Czekajcie na sygnał – zarządził marszałek. Obrońcy przez chwilę stali zaskoczeni tym rozkazem. Przed bitwą marszałek wyraźnie mówił, że mają strzelać, gdy tylko wrogowie będą w zasięgu. Jednak ci, co dłużej są pod jego komendą wiedzą, że za nim nigdy nie nadążysz. Ale nawet wyjątkowo go nie lubiący prezydent Maneville nie mógł powiedzieć złego słowa na jego dowodzenie i znajomość taktyki. 300 metrów… Odezwał się karabin Uhlana. Atakujące szeregi znowu zostały wstrzymane przez ścianę ognia. Obrońcy, słusznie sądząc, że to ten znak, rozpoczęli ostrzał. Znajdujący się na polu bitwy żołnierze Nowej Republiki Kopytnej przystąpili do taktycznego odwrotu. Karabiny szturmowe obrońców zamieniły go w krwawą jatkę. Snajperzy przystąpili do eliminacji uciekinierów. Szybko dołączyli do nich operatorzy ciężkich karabinów maszynowych. Huraganowy ostrzał zmiótł agresorów. Pociski karabinowe znowu dosięgły osłon. Kolejny raz odezwała się artyleria. Teraz jednak huk wystrzałów był znacznie głośniejszy niż wcześniej. Brzmiało to tak, jakby tym razem wystrzelono z podwojonej ilości dział. Marszałek delikatnie podniósł brew. Skoro pułk na południu już zaatakował, a podobno miał na końcu, to czemu nie wiem nic o natarciu batalionu z północy? zastanawiał się, ale tylko przez krótką chwilę, gdyż szybko ułożył kilka bardzo prawdopodobnych scenariuszy wydarzeń.

- Cloud Watcher – skierował się do stojącego obok pegaza – poleć wesprzeć obronę południowych murów. Możesz zrobić wszystko, co uznasz za słuszne. Tylko się nie zabij – rozkazał. Pegaz oddał regulaminowy salut, zamachnął się skrzydłami i odleciał. Sytuacja na południu przedstawiała się gorzej niż na zachodzie. Agresorom jakoś udało się przemycić parę ciężkich karabinów maszynowych, które we współpracy z haubicami wywołały spore zamieszanie w szeregach obrońców. Kucyki z Maneville ciągle odpowiadały im ogniem, jednak przenośne bunkry znowu pokazały swoją wartość w defensywie. Odbijały praktycznie wszystkie konwencjonalne pociski lecące w ich stronę. Konwencjonalne uśmiechnął się pod nosem Cloud Wather spoglądając na swe karabiny wiązkowe. Taka broń wprawdzie została wprowadzona na front dość późno, ale jednorożce znały podobne zaklęcia od czasów Królestwa Unicornii [1]. Karabiny wiązkowe posiadają wielką zdolność penetracji, nieporównywalną z bronią konwencjonalną. Nawet lekki miotacz, jaki miał Cloud Watcher przy swoim siodle bojowym, bez problemów mógł się przebić przez trzy centymetrową pancerną płytę. A ponieważ była to broń wywodząca się z technomagii jednorożców, a nie z inżynierii kucyków ziemnych, miała praktycznie nieograniczoną amunicję. Z tego samego powodu była też cięższa w obsłudze od typowych karabinów, gdyż trzeba było pamiętać o utrzymaniu optymalnego poziomu energii oraz trzymaniu jej w wąskim paśmie temperatur, ale w odpowiednich kopytach stanowiła niebagatelną siłę. A kopyta Cloud Watchera były odpowiednie. Ciężki trening w Wojsku Enklawy, które podobno jest skuteczniejsze od samych Stalowych Strażników, i lata doświadczenia na Pustkowiach, najpierw jako wolny strzelec, później jako obrońca karawan i w końcu żołnierz Nowoequestriańskiej Armii Maneville, robiły swoje. Pegaz szybko zlustrował układ wrogiej armii. Już miał plan ataku. 

Następna część

Przypisy

  1. zanim powstała jedna, wspólna Equestria kucyki ziemne, pegazy i jednorożce miały osobne państwa: Unicornię (jednorożce), Pegasopolis (pegazy) i Ziemię (kucyki ziemne)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki