Fandom

PzEq 70

1102strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Skrzydlaty kucyk przypuścił atak nurkowy na najbliższy ckm. Żołnierze Nowej Republiki Kopytnej, zaskoczeni istnieniem pegaza, które na Pustkowiach są uważane za mity, stali bezczynnie, gdy laserowa salwa zniszczyła ich broń. Chwilę później wiązki śmiercionośnego, wysoceenergetycznego światła przepaliły na wylot całą obsługę ckm-u. Jasnobrązowy pegaz wzbił się szybko w warstwę chmur. Serie karabinowe zdawały się za nim podążać. Wystrzeliwane na ślepo pociski przelatywały przez chmury. 

- Zajęli się tamtym, teraz mamy szansę – stwierdził Skipper, który razem z częścią oddziału, tj. Kowalskim i Szeregowym, został przydzielony do tego stanowiska. – Pokażcie, co umieją te wyrzutnie – zarządził.

- Słuchaj mnie, dowodzenie to moja działka - wtrącił się dowodzący tym fragmentem ochrony porucznik Firehoof. Był to ciemnożółty ogier ziemny o grzywie w kolorze płomieni. - Nawet, jeśli akurat gadasz z sensem. OGNIA! - rozkazał porucznik. Rozległ się charakterystyczny dźwięk zasysanego powietrza. Przez powietrze przemknęły ciężkie pociski zostawiając za sobą wstęgi dymu. Rozległa się seria eksplozji. Połowa batalionu leżała rozrzucona po całym polu bitwy. Druga połowa stała na samym środku praktycznie pozbawiona osłon. Zmasowany ogień obrońców zajął się nimi. Pozostała część wrogiej armii delikatnie się wycofała. Ich tyłami wstrząsnęła wielka eksplozja. To było jedno z największych dział artyleryjskich przeznaczonych do tego ataku. Z chmur spadły dwie linie światła prosto na kolejną haubicę. Wiązki lasera przepaliły ją na wylot, dosięgając pobliskich pocisków. Znajdujący się w tam proch zniszczył całą konstrukcję. Agresorzy rozpoczęli ostrzał nieprzebranego całunu chmur. Nagle posypały się pioruny. Lufy haubic ściągnęły na siebie wszystkie wyładowania. Artylerią wstrząsnęła seria eksplozji. Chwilę później z chmur spadło coś innego niż błyskawica. Był to niezidentyfikowany obiekt spadający wielkości kucyka. Wszystkie karabiny zostały w niego wycelowane. Rozległ się huk wystrzałów, który po chwili został zastąpiony charakterystycznym odgłosem uderzania iglicy w pustą komorę zamka. Słysząc to ich cel z obiektu spadającego zamienił się w obiekt latający. Następnie uruchomił swoją broń. Dwie wiązki światła złowrogo przypalały ziemię, okazjonalnie przepalając jakiegoś kucyka. Obiekt szybko przemknął nad formacją pozwalając na częściową identyfikację. Okazał się być pegazem o jasnobrązowej sierści w siodle bojowym z dwoma lekkimi karabinami wiązkowymi. Za nim podążyły serie z właśnie przeładowanych karabinów. Cloud Watcher rozpoczął sekwencję karkołomnych ewolucji, aż w końcu przeleciał na drugą stronę chmurnego całunu. Widząc wolną linię strzału, obrońcy odpowiedzieli im ogniem. Pociski karabinowe szybko pozbyły się grupki niechronionych żołnierzy. Ich bunkry jednak stanowiły dostateczną ochronę. Kilka sztuk broni plazmowej nie dało rady zrobić wielkiej szkody ponad dwóm brygadom. Wyrzutnie rakietowe to natomiast inna para podków. Wybuch dosłownie rozpruł połowę bunkra. Te kucyki, które miały to nieszczęście stać tuż obok miejsca eksplozji pocisku, zostały dosłownie rozerwane na strzępy. Fala uderzeniowa ogłuszyła znaczną część batalionu. Sytuacja pozostałych przedstawiała się niedużo lepiej. Pozbawieni swojego przenośnego bunkra stali się łatwym celem dla wrogich karabinów maszynowych. Operatorzy gniazd ckm-ów w Maneville doszli do takiego samego wniosku. Ostrzał z tej przerażającej broni wdał się w już nie tak ciasną formację. Żołnierze Nowej Republiki Kopytnej przestali zwracać uwagę na wpajaną im od zawsze zasadę, że największą chwałą dla wojskowego jest zginąć na polu bitwy i rzucili do panicznej ucieczki. Pociski z karabinów podążały za nimi, aż uciekinierzy znaleźli się poza zasięgiem.

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki