Fandom

PzEq 72

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Twierdził on, że w pobliskich zaroślach ukrywa się kilkanaście wrogów. Umysł Stalowego Strażnik zamierzał to chwilowo zignorować, ale jego ciało było przeciwnego zdania. Kopyta wiodły Panzera w stronę wrogich obiektów. Stalowy Strażnik coraz głębiej zanurzał się las uschniętych drzew. Nagle jego oczom ukazał się niecodzienny widok. Na ziemi leżało wiele ciał kucyków. Wszystkie były odziane w mundury do złudzenia podobne do tych, których używa Nowa Republika Kopytna. Szybka analiza odznaczeń i symboli rozwiała wszelkie wątpliwości. Ich pozycja sugerowała, że otrzymali śmiertelny postrzał w galopie. Na polu bitwy to by nie było dziwne, jednak tutaj dwa szczegóły nie pasowały. Po pierwsze, byli daleko poza zasięgiem wojsk Nowej Equestrii, a po drugie, otwór wlotowy pocisku znajdował się z przodu głowy! Panzer szybko uruchomił swój wielolufowy karabin maszynowy i zlustrował otoczenie. Zobaczył jakich ruch w pobliskim krzaku. Szybko władował w niego serię. Z krzaków została wyrzucona dziwna istota. Jej masywne ciało przypominało lwa. Z grzbietu wyrastała para wielkich, orlich skrzydeł. Przednie łapy były zakończone szponami, a tylne stopami. Głowa była pokryta piórami i zakończona ostrym dziobem. Opierzona była także klatka piersiowa. Wyglądu dopełniał długi ogon zakończony frędzlem. Pióra były srebrne, a sierść brązowa. To był gryf. Przed wojną gryfy miały własne państwo, niezależne od Equestrii i Zebrici. W obliczu konfliktu zbrojnego ich władca, wbrew wojowniczej naturze swoich poddanych, zdecydował o neutralności Gryfonii. Dlatego też wiele gryfów służyło jako najemnicy w armii zebr lub kucyków. Zmiany klimaty spowodowane eksplozje megaczarów nie pozostawiły Gryfonii w spokoju, dlatego też na Pustkowiach gryfy kontynuują swe role najemników. Służą one w armiach wszystkich ważniejszych organizacji i państw. Jednak  nie myślą o stworzeniu własnej państwowości, mimo wyraźnego podkreślania swojej oddzielności rasowej. Ubiór stanowił mundur o kroju podobnym do żołnierzy Nowej Republiki Kopytnej, jednak jego oznaczenia były zupełnie inne. Uzbrojony był w pistolet automatyczny. Stalowy Strażnik już wiedział, kim był zamordowany przez niego gryf. Był to funkcjonariusz tajnej policji Nowej Republiki Kopytnej. Z krzaków wyskoczyła dziesiątka jego pobratymców. Wszyscy dobyli swojej broni.

- To nasz? – zapytał się jeden z gryfów, a właściwie, sądząc po głosie, gryfica. Jej sierść była jasnobrązowa, a pióra białe.

- Chyba nie, ale go też można zastrzelić – odpowiedział gryf o ciemnoszarej sierści i brązowych piórach. 

- Też? – odparł Panzer udając, że w ogóle się nie przejmuje kompanią gryfów gotową do ataku.

- Rozkaz brzmiał ani kroku w tył i mieliśmy go egzekwować [1] – wyjaśnił ciemnoszary gryf. – A w ogóle, po co ja ci to mówię – dodał, a następnie oddał serię ze swojego pistoletu.

- Z czym ty na mnie? – szyderczo odparł Stalowy Strażnik wystrzeliwując pocisk rakietowy. Gryf próbował zrobić unik, jednak było za późno. Eksplozja głowicy pocisku dosłownie rozpruła przeciwnika na strzępy. Reszta gryfów otworzyła ogień ze swoich pistoletów, jednocześnie wznosząc się. Zaraz po tym formacja rozproszyła się i uciekła poza zasięg widzenia Stalowego Strażnika. Panzer sprawdził wskazania radaru. Fakt, że działał w przestrzeni dwuwymiarowej nie ułatwiał mu lokalizacji latających wrogów. Panzer z minigunem przygotowanym do strzału czekał na pierwsze spotkanie z gryfami.

Następna część

Przypisy

  1. wiem, że to może się wydawać bez sensu (strzelanie do własnych żołnierzy), ale w 1941 funkcjonariusze NKWD (Ludowy Komisariat Spraw Wewnętrznych, tajna policja ZSRR) mieli rozkaz zabijać wycofujących się żołnierzy Armii Czerwonej

Więcej w Fandom

Losowa wiki