Fandom

PzEq 78

1091stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

- No, dostał za swoje – skomentowała Amber niedawną walkę. – Jak myślisz, na długo mamy go z głowy? – skierowała się do Sky’a.

- Tak, jak teraz myślę, to nie był przypadek, że znalazł się akurat tutaj. Musiał nas kuczysyn od dawna śledzić, tylko czekał, aż Panzer się oddali. Mogę się założyć, że jeszcze zanim opuścimy Maneville przyczepi nam ogon – odpowiedział pegaz.

- No to wygląda na to, że musicie się już zbierać – usłyszeli za sobą. Amber i Sky natychmiast się odwrócili. Stał tam ciemnozielony ogier jednorożca z gęstymi wąsami. Odziany był w mundur, a przy pasie widniała szabla.

- Przepraszam bardzo, od kiedy to marszałek uznał, że może decydować, kto ma prawo mieszkać w Nowej Equestrii, a kto nie? – wtrącił się prawie biały ogier ziemny ze srebrną grzywą w okularach i garniturze.

- Od kiedy uznałem, że mogą w jakiś sposób zakłócić bezpieczeństwo naszego miasta, panie prezydencie – odparł marszałek.

- A w jaki sposób ona, jedna z niewielu prawych istot na Pustkowiach, może zakłócić nasze bezpieczeństwo? – zapytał się prezydent wskazując kopytem na Amber.

- Właśnie, też jestem ciekawa – wtrąciła się sama zainteresowana.

- Choćby dlatego, że gdy bandyci, łowcy niewolników i inne grupy się dowiedzą, że mieszkasz tutaj, to od razu zrobią jeden, wielki atak – wyjaśnił marszałek. – Poza tym, jest coś jeszcze – dodał. Amber, Sky, prezydent i reszta zgromadzonych spojrzała na niego z wielkim zainteresowaniem. Marszałek wziął głęboki oddech i kontynuował swój wywód. – Wojna zniszczyła nie tylko Equestrię, ale też większość istot, które w niej żyły. Właśnie dlatego mamy ten koszmar, który musimy razem przeżyć. Jednak dziedzictwo Equestrii nie przepadło. Dlatego też mamy to, w czym się teraz znajdujemy. Nową Equestrię, kontynuatora tradycji wspólnego państwa trzech ras kucyków: jednorożców, pegazów i kucyków ziemskich. – Widząc, że Amber chce coś dodać, uciszył ją ruchem kopyta i powiedział. – Wiem, co chcesz powiedzieć. Hard Hooves twierdzi to samo, ale Nowa Republika Kopytna jest oparta na totalitaryzmie, ekspansjonizmie i terrorze, czyli na czymś, co dla księżniczki Celestii i księżniczki Luny było nie do pomyślenia. Wprawdzie jest jeszcze Enklawa – dodał marszałek patrząc na Sky’a i Clouda – ale ona, z racji swojego położenia, dyskryminuje dwie z trzech ras. Kończąc tę dygresję, to właśnie na nas spoczywa obowiązek odtworzenia Equestrii. Jednak są tacy, którym to, co mamy teraz bardziej odpowiada. Wiecie doskonale, o kim mówię – bandyci, łowcy niewolników, Łupieżcy i wiele innych ugrupowań na Pustkowiach. Wątpię też, żeby Hard Hooves uznał nas. Tak więc nimi wszystkimi trzeba się zająć. Ale to nie nasza rola. To TWOJA rola – powiedział marszałek wskazując na Amber. – Ty jesteś światełkiem nadziei na odbudowę świata, które rozbłysło nad Pustkowiami. A zapalonej świecy nie stawia się pod korcem, by nikt nie zobaczył jej blasku, tylko na świeczniku, by wszyscy mogli się nim cieszyć. Tak samo jest z tobą. Nawet jakbyś nie była na czarnej liście połowy Equestrii, to nie mógłbym pozwolić na to, byś siedziała tutaj, gdy reszta świata czeka na nadzieję, którą niesiesz swoją osobą – zakończył marszałek. Wszyscy przez chwilę stali z szeroko otwartymi oczami i pyszczkami. A najbardziej zszokowana była sama adresatka tych słów. Przed tą bitwą Amber miała ciszą nadzieję na znalezienie nowego domu w Maneville, ale po tej przemowie to nawet jakby jej proponowano, odmówiłaby. Chyba po raz pierwszy na Pustkowiach czuła, że doskonale wie, co robi i dlaczego to robi.

- Cóż, po takiej przemowie ciężko się z panem nie zgodzić, panie marszałku. – Prezydent przemówił po dłuższej chwili. – Jednak mimo wszystko chciałbym poprosić naszą Piosenkarkę, by została na uroczystościach z okazji odniesionego zwycięstwa.

- Tak, tak, tak, tak, tak, tak… – Amber przez dość długi czas powtarzała to jak najęta radośnie podskakując wokoło.

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki