Fandom

PzEq 80

1100stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Zza rogu wychyliła się lufa karabinu maszynowego. Skierowała się w jedną stronę ulicy, potem w drugą. Chwilę później reszta broni wyszła zza budynku. Razem z nią wyłonił się kucyk w siodle bojowym. Przegalopował przez skrzyżowanie. Potem dał znak kopytem swoim towarzyszom stojącym z drugiej strony. Po jego śladach prześlizgnęła się grupka czarnobiałych ptaków.

- Szefie, może mi szef wyjaśnić, po co się aż tak konspirujemy? – zapytał Szeregowy. – To przecież tylko jakieś stare ruiny.

- W Sarajewie też były tylko ruiny – zaczął Łysy – a później nagle… BAM!!! Cały oddział Chorwatów, 2 wozy bojowe i czołg. My mieliśmy tylko….

- Nigdy nie można być zbyt pewnym siebie – przerwał mu Skipper – zapamiętajcie to, Szeregowy.

- A skąd się wzięli Chorwaci w Sarajewie? – wtrącił się Kowalski. – Przecież to jest w Bośni…

- To była Jugosławia, tam wszyscy są wszędzie – odparł Louis. – A w ogóle, co by robili Chorwaci w Chorwacji? – dodał ironicznie.

- Byliby masakrowani przez Serbów – odpowiedział Łysy. – Długa historia – dodał, gdy reszta zgromadzonych dziwnie się na niego spojrzała. – Spędziło się tam parę lat, to się wie, co i jak, ale nie ma na to teraz czasu – zakończył. Grupka znalazła się pod wspinającymi się na wysokość kilkunastu pięter szczątkami budynku.

- To tutaj – powiedział pegaz otwierając drzwi. Oczom pingwinów ukazało się znajome wnętrze. – Dalej już sobie chyba poradzicie – dodał Sky odlatując. Bez zbędnego ociągania się amerykańscy komandosi prześlizgnęli do stojącego w centrum pomieszczenia lustra. Skipper dotknął skrzydłem zwierciadła. Na powierzchni pojawiły się zawirowania rozchodzące się jak kręgi na wodzie. Dowódca dał kilka sygnałów skrzydłowych, po czym wskoczył do portalu. Reszta oddziału podążyła za nim. Zaraz po tym wzory na ramie zajaśniały złotym blaskiem. Przez powierzchnię zwierciadła przebiegła wstęga białego światła, po czym odbijany obraz się ustabilizował.

Formacja sześciu pingwinów wyskoczyła z lustra. Znaleźli się w okrągłym pomieszczeniu wyglądającym na wykute w wielkim krysztale. Symbole runiczne na ramie lustra zajaśniały złotym blaskiem. Przez powierzchnię zwierciadła przebiegła wstęga białego światła, po czym odbijany obraz się ustabilizował. Oprócz pingwinów znajdowała się tam jeszcze dwójka kucyków. Miały one szarą sierść i czarne grzywy. Na końcach uszu widniały kępki włosów. Z ust wyrastały małe kły. Kucyki były odziane w ciemnofioletowe napierśniki i srebrne hełmy. Miały także ochraniacze na kopyta, a na przednim prawym był zamontowany miecz. Gdy zobaczyły przybyszy rozłożyły parę nietypowych skrzydeł. Składały się one ze skórzastej błony rozpiętej pomiędzy trzema rzędami kości. Przypominały do złudzenia skrzydła nietoperza. Kucyki spojrzały po sobie.

- To chyba o tym księżniczka Cadance kazała powiadomić – rzekł jeden z nich. – To ja polecę, a ty ich przypilnuj.

- Tak jest – odparł drugi salutując. Pierwszy kucyko-nietoperz skierował się w stronę drzwi, a drugi wzrokiem lustrował grupkę czarnobiałych ptaków.

Następna część

Notka autora

W końcu, po 3,5 miesiąca skończyłem ten rozdział... I pomyśleć, że prolog i pierwsze trzy rozdziały napisałem w 4 miesiące Opuściliśmy Pustkowia i wróciliśmy do tej właściwej Equestrii, gdzie czekają kolejne wyzwania i nowe postacie, pozytywne i negatywne, a ja mogę zapomnieć o karabinach maszynowych, tylko honorowa walka na miecze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki