Fandom

PzEq 82

1092strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Grupa pingwinów wpadła do sali tronowej. Zaraz za nimi weszła szóstka klaczy. Przed nimi stał granatowy alikorn.

- O, jesteście. Księżniczka Cadance już nas powiadomiła o waszej sytuacji – powiedziała Luna. – Niestety, na chwilę obecną nie mamy pojęcia, jak inaczej można wam pomóc. – dodała smutno.

- Naprawdę żadnego, nawet najgłupszego pomysłu? – zapytał z nadzieją Skipper.

- Niestety nie – odparła Pani Nocy. Wtedy do pomieszczenia weszło dwóch gwardzistów-pegazów.

- Księżniczko Luno – powiedział ten o białej sierści. – Nasz patrol wykrył zbliżające się do nas formacje podmieńców.

- Kiedy przybędą? – zapytała się rzeczowo księżniczka.

- Za jakieś… – zaczął, ale drugi, jasnoszary, wszedł mu w słowo.

- Już są – stwierdził, gdy na jego czole sformował się stożek zielonego światła. Drugi gwardzista rozłożył swój miecz, jednak nie zdążył zadać ciosu. Wystrzelony przez przeciwnika promień trafił prosto w niego odrzucając go na pobliską ścianę. Fałszywego gwardzistę otoczył jasnozielony blask. Po chwili w jego miejscu stał podmieniec. Zbroja pozostała na nim. Podmieniec wypiął miecz z uchwytu przy kopycie i chwycił go swą magią. W tym samym momencie trafił go wystrzelony przez księżniczkę Lunę promień.

- To one umieją zmieniać kształt?! – krzykiem zapytał Skipper. – Zresztą nieważne, już z nie takimi sobie radziliśmy – dodał uderzając Rico w brzuch. Szaleniec zwymiotował mu bazookę. Następnie wyrzygał broń reszcie oddziału, czyli kolejne pięć wyrzutni. Zbierali się do wyjścia, jednak w drzwiach pojawił się kolejny kucyk. Był to błękitny ogier pegaza. Nosił ciemnobrązową, prawie czarną, zbroję nie przypominająca tych, których używa gwardia. Wyglądała zupełnie jak opancerzenie starogreckich falangitów. Do prawego boku miał domontowaną lancę długą na trzy metry [1]. Uzbrojenia dopełniał krótki miecz zamontowany przy prawym przednim kopycie.

- Księżniczko Luno – zaczął przybysz.

- Pułkowniku Stormcloud, zbieraj swój oddział, podmieńce są w Canterlocie – rozkazała lunarna księżniczka.

- Czyli księżniczka już wie… mój oddział już jest w powietrzu, przybyłem tylko zameldować o niebezpieczeństwie – odparł pułkownik. Stormcloud był dowódcą 2 Pułku Lansjerów z Cloudsdale. Cloudsdale to zawieszone w chmurach miasto pegazów, według legendy wybudowane w miejscu, gdzie generał Hurricane [2] wbił swą flagę dając początek istnienia Pegasopolis. Po ataku na Kryształowe Królestwo księżniczki Equestrii, słusznie zakładając, że następnym celem Chrysalis będzie Canterlot, zaczęły ściągać do stolicy oddziały stacjonujące w pobliskich miastach. – W takim wypadku wracam na stanowisko dowodzenia – powiedział pułkownik salutując, a następnie odlatując.

- To my idziemy na front – zadecydował Skipper razem z resztą oddziału podążył za pegazem.

- A czy my możemy jakoś pomóc? – zapytała Twilight Panią Nocy. – A tak w ogóle, gdzie jest księżniczka Celestia?

- Nie, Klejnoty Harmonii są nieprzydatne przeciwko całej wrogiej armii, jednak, jak będzie potrzeba ich użycia, to od razu się dowiecie. I nie mogę pozwolić, byście stanęły do walki bez żadnego przygotowania – odparła księżniczka Luna. – A moja siostra załatwia ważne sprawy dyplomatyczne w Germaneigh – stwierdziła. – A co ten ich kanclerz znowu wymyślił, to nie mam pojęcia.

Następna część

Przypisy

  1. przyjmuję, że długość ciała kucyka (od piersi do nasady ogona) to około metra
  2. przywódca (w polskiej wersji językowej przywódczyni) pegazów sprzed zjednoczenia trzech ras kucyków w jednej Equestrii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki