Fandom

PzEq 83

1099stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzednia część

Pingwiny stanęły na murach Canterlot. Obok nich znajdowały się stanowiska dla balist. Strzelcy, kuce ziemne w lekkich pancerzach, ostatni raz kontrolowali ich stan. Cięższa artyleria była ustawiona na basztach oraz wyprowadzona na ulice, naprzeciwko głównej bramy. Formacje pegazów stały w powietrzu, czekając na przyszłą bitwę. Jednorożce i kuce ziemne przygotowywały się na wypadek walki naziemnej. Podmieńce zbliżały się powoli, ale stanowczo. Pingwiny wycelowali swe bazooki w przeciwników. Balisty podążyły ich śladem. Pegazy rozpoczęły lot w stronę wrogich formacji.

- Jeszcze chwila, a rozpęta się tu piekło – rzekł jeden ze strzelców. – OGNIA!!! – rozkazał. Płonące strzały poleciały w stronę podmieńców. Bazooki pingwinów także wystrzeliły. Napędzane rakietowo pociski zatrzęsły wrogimi szeregami. Oddział pegazów wbił się w nich. Lance przeszły przez grupkę wrogiej formacji. Podmieńce stojące w pierwszej linii już zakończyły swój udział w tej bitwie. Wtedy z nieba spadła wielka horda zmiennokształtnych. Grupce pegazów cudem udało się wycofać, jednak większość z nich uległa pod gradem uderzeń. Podmieńce, ostrzeliwani z balist, na bardzo niskim pułapie ruszyli ku murom miasta. Naprzeciw nim wygalopował klin ziemnych gwardzistów. Podmieńce skierowali lot ku niebu, jednak tylne szeregi znalazły się w zasięgu ich lanc. Kucyki skrzętnie wykorzystały tą okazję. Jednak wobec niezliczonej hordy podmieńców było to niczym. Wroga formacja ciągle zmierzała w stronę murów Canterlotu. Na drodze stanął im czworobok pegazów. Nie posiadały one broni drzewcowej, tylko średniej długości szable. Odziane były w kolczugi i hełmy z przyłbicami. Kirasjerzy, gdyż tak się zwała ta formacja, zajęły podmieńce walką wręcz. Szable zanurzyły się w ciałach wrogów. Podmieńce bezwładnie spadali na ziemię. Zmiennokształtni próbowali przeciwstawić się kirasjerom, jednak ruszali do boju tak, jak ich Chrysalis stworzyła. Byli wyposażeni tylko w kły, rogi i skrzydła. To było stanowczo za mało, by móc przeciwstawić się kucykom. O ile zbroje pegazich gwardzistów pozostawiały jakieś pole do manewru, gdyż nie przykrywały całego ciała, jednak nie można było powiedzieć tego samego o kolczugach. One zostały zaprojektowane z myślą o pegazach, by zapewniać im maksymalną ochronę przy minimalnym obciążeniu. Podmieńce musiały wykorzystać swoją miażdżącą przewagę liczebną. Przednie szeregi zaczęły mocniej napierać na pegazich kirasjerów, natomiast środek i tył odłączyły się i przeleciały poza zasięgiem kucyków.

Następna część

Więcej z Fandomu

Losowa wiki