Fandom

Sęp

1094strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sęp - pingwini partyzant, główny bohater serii Pingwiny z Podziemia, został wymyślony przez HUSSARYA33.

Wygląd

Sęp jest ciut niższy od Rico i ma płaską głowę. Jest dość szczupły. Ma przystojną aparycję. Na lewym skrzydle ma biało-czerwoną przepaskę z literami WP oraz białym orłem. Na prawej piersi ma przypięty orzełek przedwojennego Wojska Polskiego. Zazwyczaj przez ramię ma przewieszony karabinek Mauser 98k, a przy pasie pistolet maszynowy MP 40.

Opis

Sęp dorastał w dość zamożnej rodzinie - jego rodzice prowadzili dobrze prosperujący sklep. Od dziecka był wychowywany w duchu polskości - jego matka strajkowała we Wrześni, jeden dziadek walczył w Legionach Polskich, a także brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej, jednak poległ w czasie bitwy o Lwów, natomiast drugi uczestniczył w powstaniu wielkopolskim. Sęp jednak urodził się już po tych wojnach i wszyscy mieli nadzieję, że nie będzie musiał przeżyć tego piekła. Sęp z nie najgorszym ukończył gimnazjum, jednak wszelkie plany dalszego życia przekreślił pamiętny wrzesień roku 1939. Do dramatu państwowego Sępowi doszedł też dramat osobisty - jego ojciec zginął w czasie bitwy nad Bzurą. Sęp chciał chwycić za broń i odpłacić najeźdźcom, jednak matka, która straciła na wojnie ojca i męża, oraz siostra szybko wybiły mu to z głowy. I tak by pewnie dożył w spokoju do końca wojny, chyba że Niemcy wcześniej zabili, gdyby pewnego dnia nie znalazł w szafie mundur ojca. Upewniając się, że nikt go nie widzi, założył go i przejrzał się. Pasował idealnie. Wtedy coś w nim pękło. Sęp zdjął orzełka i schował go, po czym szybko nakreślił wiadomość dla matki i siostry, że jest Polakiem i nie będzie żył pod butem Niemca oraz że wyzwoli Polskę albo zginie próbując, tak jak tatko i poszedł szukać Związku Walki Zbrojnej. Po dość długiej rozmowie kwalifikacyjnej, podczas której niejaki porucznik Jastrząb upewnił się, że nie jest podstawionym agentem Rzeszy. Sęp szybko się wsławił kilkoma brawurowymi akcjami, jak wyśledzenie i wykonanie wyroku na nie-sławnym esesmanie, jednak zwrócił na siebie zbytnią uwagę lokalnego Gestapo. Z tego powodu, w stopniu porucznika, został przeniesiony do Generalnej Guberni.

Sęp jest z reguły spokojną osobą. Ma dużą charyzmę oraz zdolności organizacyjne. Podchodzi do życia realistycznie. Przed akcją umie spędzić parę godzin przy planowaniu, chociaż nie jest przesadnym perfekcjonistą. Umie celnie strzelać. Jako że był najstarszy stopniem, objął stanowisko dowódcy w grupie, a także, razem z Białym, jest strzelcem wyborowym.

Relacje

Z Piorunem

Sęp niezbyt ufa Piorunowi. Doskonale zdaje sobie sprawę z działań, które Armia Ludowa podejmuje względem żołnierzy Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych [1] i, przynajmniej na początku znajomości, ciągle kontrolował jego poczynania. O tym braku zaufania świadczy także fakt, że Sęp swoim zastępcą mianował Białego, chociaż to Piorun był starszy stopniem.

Z Białym

Między Sępem i Białym od razu powstała jakaś nić porozumienia, chociaż była oparta tylko na nieufności względem Pioruna. Biały często wspiera Sępa w jego działaniach, a także pomaga mu, jak tylko może. Z czasem przerodziło się to w szczerą przyjaźń. Często ze sobą rywalizują, kto lepiej strzela.

Z Broną

Gdy się spotkali, Brona od razu wpadła mu w oko (tak jak Piorunowi i Białemu), ale głównie dlatego, że była dziewczyną. Jednak ona wyraźnie odrzuciła wszelkie zaloty i kazała traktować siebie jako kolegę z wojska. Mimo to odnosili się do siebie z wielką dozą sympatii.

Przypisy

  1. czyli fizyczna likwidacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki