FANDOM

Zakon Zrozumienia - międzynarodowa organizacja polityczno-społeczna, kontrolująca praktycznie całą światową politykę i gospodarkę. Z powodu pochodzenia Zakonu od Templariuszy, skrótowo nazywa ich się Templariuszami lub Orderowcami. Organizacja została stworzona przez Caesar (dyskusja) 09:06, lis 23, 2014 (UTC), ale w związku z jego banem "władzę" przejął ten tu.

Zakon zrozumienia- symbol.png

Godło Zakonu Zrozumienia (by Julitap0)

Zakon zrozumienia by julitap0.jpg

Szczegółowy symbol, umieszczany na identyfikatorach, pojazdach, dokumentach i uniformach (również by Julitap0)

Historia

Początki Zakonu sięgają już V wieku p.n.e, gdy powstała w starożytnej Grecji nowa filozofia - Orderanizm. Charakteryzowała się umiłowaniem porządku, ładu i hierarchii. Szybko zwolennicy tej filozofii się zorganizowali zgodnie ze swoim Credo. Utworzyli polityczną grupę, która zajęła większość zamożnej kasty w Grecji. Prawdziwą okazją dla grupy stał się Aleksander Macedoński. Wsparli go swoimi wpływami, pomagając mu zająć większość znanego Grekom świata. Gdy stał się zbyt potężny, na polecenie przywódcy Zakonu, Hiero Argaidy, został zamordowany. Zakon przejął ścisłą kontrolę nad państwami następców Aleksandra, szczując ich na siebie. W tej sytuacji Zakon dotarł do II wieku p.n.e. Wtedy, jego wpływy rozprzestrzeniły się do Rzymu, gdzie powstała nowa siedziba Zakonu - na Palatynie, najważniejszym z rządowych wzgórz Rzymu. Większość senatorów była w sekrecie członkami Zakonu, co dawało mu władzę absolutną (chociaż cichą) nad Republiką. Największym sukcesem Zakonu w I wieku p.n.e, było przetrwanie - rządy popularów (Gajusz Mariusz, Gajusz Juliusz Cezar, Marek Antoniusz, Oktawian August) były nieprzyjazne Zakonowi. Ten mimo to wyszedł obronną ręką z kłopotów, gdyż następca cesarza Oktawiana Augusta - Tyberiusz, był członkiem Zakonu. Przez całe trzy wieki - do upadku Rzymu, Zakon rządził cesarstwem. Po jego upadku, Zakon przestał być związany z jednym krajem. Przejął kontrolę nad większością barbarzyńskich, europejskich królestw. Jego władza sięgała od Lizbony do Halicza. Skierował niecywilizowane kraje na ścieżkę jednościową, wspierając Karola Wielkiego i innych wielkich władców. Jego władza osłabła dopiero w X wieku. Okazja nadarzyła się w XI wieku. Zakon zmanipulował rycerzy i mnichów, zmieniając nazwę na Zakon Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona, w skrócie Templariuszami. Dołączyli do krucjaty, wspierając je przez większość czasu, do pewnego momentu. Zaczęli je po cichu sabotować, aby zawrzeć pokój z Saracenami i utworzyć własne państwo. Gdy to nie wyszło, Zakon do końca bronił swoich nabytków, tracąc je ostatecznie w 1291. Wtedy też odkryli istnienie swych późniejszych wrogów. Bractwo Mroku zmanipulowało francuskiego króla Filipa Pięknego, który doszczętnie zniszczył templariuszy. Prawie. 9 komandorów przetrwało, odnawiając Zakon. Chociaż nie udało się odbudować potęgi, Zakon odkrył coś ważniejszego - przez ludźmi (lub zwierzętami w Animantibusie) istniała inna rasa - prekursorów. Tajemnicze stworzenia, które rozwinęły kulturę, którą my znamy z filmów science-fiction. Zostawili po sobie jedynie artefakty. Tajemnicze przedmioty o najwyższym z możliwych poziomów technologicznych. Zakon wszedł w posiadanie prawie połowy z nich. Jednym z nich było tajemnicze Jabłko Edenu. Według teorii biblijno-naukowej Templariuszy był to owoc, który Ewa zerwała z drzewa w Raju. Posiada ono moc kontrolowania umysłów. Wykorzystali je i inne artefakty do odbudowania pozycji. Ich tajna ekspedycja już w X wieku dotarła do Ameryki Północnej, tworząc w głębi kontynentu komandorię amerykańską, a w XV wieku stała się główną tajną bazą Zakonu. Przez całe dwa stulecia Zakon był właściwym organem rządzącym nie tylko Europą, ale większością znanego świata. Złoty wiek przeżywał w XVII wieku - jego członkowie byli nawet monarchami. Początki XVIII wieku przyniosły porażkę. Bractwo Mroku mocno osłabiło Zakon, który skupił się na gospodarce. Jego naukowcy i inżynierowie zapoczątkowali rewolucje przemysłowe. Przez XIX wiek członkowie Zakonu stworzyli praktycznie wszystkie wynalazki na świecie. W XX wieku powstało Ostercorp Industries, korporacja, która stała się największą firmą na świecie, produkująca praktycznie wszystkie rzeczy jakie znamy. Wykorzystując bogactwo i zachowane artefakty, w latach 50 XX wieku, Zakon zniszczył prawie doszczętnie Asasynów, jednocześnie zmieniając nazwę na Zakon Zrozumienia, w takiej formie przetrwał do dziś, cały czas starając się objąć wpływami cały świat, wprowadzając wszędzie ład i porządek. W celu ostatecznego zniszczenia swoich wrogów, Zakon sponsoruje Organizacja Terrorystyczna McDougalla, która eliminuje nie tylko swoich wrogów, ale też przeciwników Zakonu. Tymczasem, 13 grudnia 2014 roku, Zakon Zrozumienia wchłonął Imperium Zniszczenia, czyniąc je autonomicznym członem wojskowym.

Ostercorp Industries

Ostercorp Industries - największa na świecie korporacja, kontrolująca wszystkie gałęzie gospodarki na Ziemi, założona w 1926 roku. Od samego początku jej pracownicy tworzyli największe wynalazki dwudziestego wieku. Nie ma nowoczesnego przedmiotu w całym nowoczesnym świecie, nie będącego wynalazkiem pracowników Ostercorpu. Oficjalnie nie jest powiązana z Zakonem, lecz w rzeczywistości to wielkie gospodarcze zaplecze dla Zakonu. Produkuje praktycznie wszystko - od prostych ręczników, do promów kosmicznych. W tajnej produkcji są także chipy kontrolujące umysły, pojazdy Zakonu napędzane antygrawitacyjnie czy prototypy seryjnej produkcji Artefaktów.

Ostercorp Entertainment

Ostercorp Entertainment - filia O. Industries, będąca medialną gałęzią firmy. Produkuje wszelkiego rodzaju multimedia, począwszy od filmów, przez muzykę po gry komputerowe, od komputerów przez pralki po drukarki - cały przemysł elektroniczny jest produkowany tutaj. Dzięki swoim medialnym działom, jest głównym narzędziem propagandy Zakonu Zrozumienia. Posiada własną telewizję - Tolerance TV, na której jest kilkaset kanałów, większość związanych z wydarzeniami na Ziemi jest całkowicie, chociaż sprytnie zakłamana.

Tajne projekty

  • Animatronicus - urządzenie pozwalające odczytywać pamięć genetyczną dowolnej osoby na świecie, przy użyciu jedynie próbki jego DNA. Jest używane głównie przy poszukiwaniu sposobów zniszczenia Asasynów (Bractwo Mroku), znalezienia artefaktów pozostawionych przez ,,prekursorów" (tajemniczą cywilizację żyjącą przed innymi gatunkami na Ziemi), szukaniu efektywnego sposobu zniszczenia Asasynów, szukaniu prawdy historycznej (i fałszowaniem jej przed światem).
  • Animi - program szkoleniowy, przeznaczony dla członków Zakonu Zrozumienia, polegający na szkoleniu ich przy użyciu Animatronicusa, dający im umiejętności osób, których wspomnienia są odczytywane.
  • Borja - nowy system czipowania, testowany aktualnie w USA - zawiera system powiązany z artefaktami Edenu, dający możliwość kontrolowania wszystkich zaczipowanych osób. Jest tworzony w celu osiągnięcia absolutnej kontroli.

Program

Oficjalny

  • Edukowanie społeczeństwa
  • Szerzenie tolerancji
  • Pomoc potrzebującym
  • Charytatywna działalność
  • Wsparcie biedniejszych krajów
  • Walka o równouprawnienie wszystkich ludzi

Sekretny i prawdziwy

  • Przejęcie władzy nad światem
  • Zniszczenie Bractwa Mroku
  • Wprowadzenie ładu i porządku
  • Pozbawienie ludzi wolnej woli
  • Zjednoczenie Ziemi

Członkowie

Członkowie (XVII w., Animantibus)

  • Haytham Convalie - Wielki mistrz
  • Carolus Leeth - Adiutant mistrza
  • Ioannes Pitcorn - Dowódca armii Zakonu
  • Johann Bideol - Wielki admirał zakonu
  • Giuseppe Borja - Skarbnik Zakonu
  • Tomasz Gusiewicz - Tajny agent Zakonu
  • Vroli cella Trithat - Morderca
  • Barnim von Koslin - Zaopatrzeniowiec
  • Rembrandt van Dom - Dyplomata.
  • Leonid Volodian - Ochroniarz (wraz z bratem)
  • Dymitr Volodian - Ochroniarz (wraz z bratem)
  • Sven Eriksson - SzpiegMich

Więcej z Fandomu

Losowa wiki